۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

روز جهانی ھمبستگى کارگران مبارک باداول ماه مئی

روز جهانی ھمبستگى کارگران مبارک باداول ماه مئی؛ روز جهانی کارگر هر ساله بعنوان نماد جهانی در دفاع از حقوق کارگران وزحمتکشان  و به مثابه مقاومت و پایداری مبارزات کارگران در  سراسر جهان پاس داشته می شود.  در این روز تاریخی  همه ساله کارگران و زحمتکشان در سرتاسر جهان با برگزاری راهپیمایهای بزرگ و وهمایشهای خیابانی خواسته های صنفی و سیاسی خود را مطرح می کنند.  
و اما در ایران با گذaشت سی ویک سال از قیام مردم نه تنها کارگران و زحمتکشان اجازه برگزاری آزاد اول ماه مئی را ندارند بلکه رژیم جهل و جنایت ولی فقیه با تصویب قوانین ضد کارگری بر فشار و سرکوب دائمی خود بر محیط های کارگری بیش از پیش افزوده است. 
این فشار و سرکوب در مناطق ملی نشین مخصوصا در بلوچستان بیش از جاهای دیگر ملموس  است. رژیم  بجای ایجاد کارخانه و کار؛ به انسداد مرز دو بلوچستان با ایجاد ديوارھاى بتونى بلند  و  خندق ھاى عميق  و صرف ميلياردھا دلار و بزرگترین پایگاههای سرکوب در  بلوچستان عملا آنرا به صورت منطقه حکومت نظامی  در آورده است.  
حاکمیت دیکتاتور و تبعيضگر ولی فقیه نه تنها اقدامی در جهت رفع نابرابری؛ فقر و فساد در بلوچستان و سایر مناطق نکرده است بلکه با سرکوب؛ حبس؛ تبعید و کشتار جوانان بلوچ و سایر ملتها به حاکمیت ننگین خود ادامه می دهد.  قصه بی پایان ظلم همچنان در بلوچستان ادامه دارد و روزی نیست که شاهد اعدام و کشته شدن جوانان بلوچ به دست پاسداران ارتجاع  مذھبى حاکم نباشیم. 
با تمام این ستمگریها؛ سرکوبها؛ حبس؛ تبعید و کشتار و سایر اقدامات غیر انسانی  نه تنها مردم آزادیخواه و حق طلب بلوچستان و سایر مناطق  تسلیم سیاستهای ضد انسانی رژیم نشده اند بلکه با اقدامات مختلف بر حقوق پایمال شدۀ خود بیش از پیش اصرار داشته و بر اين باورند که ھمبستگى واقعى کارگران در ايران آنگاه ميسر خواھد بود که از  زنان  رفع تبعيض جنسى و ازمليتھاى ساکن در ايران رفع تبعيض ملى شده باشد۔ 
حزب مردم بلوچستان ؛ روز جهانی کارگر را به همه کارگران جهان مخصوصا کارگران و زحمتکشان بلوچستان تبريک گفته و پيروزى تمامی اقشار و طبقات جامعه ؛ اعم از معلمان؛ کارمندان؛ دانشجویان و دانش آموزان در راستاى احقاق حقوق خود را در گرو مبارزه و چالشى متحد و سازمانيافته  عليه سیاستهای سرکوبگرانه و ضدانسانی رژیم جمھورى اسلامى ايران ميداند۔. 
به امید جامعه ای آزاد؛ دمکراتيک و عاری ازهر گونه ظلم وستم و نابرابرى ھاى اجتماعى
حزب مردم بلوچستاناول ماه مئی  1390


هیچ نظری موجود نیست: