۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

نتانیاهو: ایران هم باید به همان طریق قذافی متوقف شود


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

نتانیاهو: ایران هم باید به همان طریق قذافی متوقف شود

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنج‌شنبه گفت که «اگر مجبور به سر به‌راه کردن قذافی هستیم، باید رژیم تهران را هم به همین طریق متوقف کنیم.»
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخست‌وزیر اسرائیل این مطلب را روز پنج‌شنبه در جریان سفر خود به روسیه به شبکه تلویزیونی «وِستی» گفت.

وی در سخنان خود با اشاره به حکومت ایران افزود: «این یک رژیم اسلامی بسیار پرخاشگری است که رؤیای سلطه بر جهان را می‌بیند، و باید جلوی آن گرفته شود.»


بنیامین نتانیاهو در ادامه گفت: «ایران توسط خامنه‌ای کنترل می‌شود. من در او تحجر، و تنفر از دنیای مدرن را می‌بینم.»

به گزارش خبرگزاری آلمان، نخست‌وزیر اسرائیل طی همین سفر و پیش از دیدار با دمیتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه، با اشاره به رهبر جمهوری اسلامی گفت: «هیتلر اول کار فتح جهان را آغاز کرد و بعد روند توسعه سلاح هسته‌ای را راه‌اندازی کرد. خامنه‌ای راه برعکس او را می‌رود.»

وی اضافه کرد: «مهم‌ترین چیز الان این است که به ایران اجازه ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای داده نشود.»

بنا بر گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو که در این سفر قرار است پس از دیدار با رئیس جمهور روسیه، با ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر آن کشور نیز ملاقات کند بار دیگر «خطرهایی که رژیم ایران برای جهان دارد» را به رهبران روسیه گوشزد کرد و آنها را ترغیب کرد تا از همکاری‌های خود با دولت ایران بکاهند.

وی در مسکو با اشاره به حکومت ایران افزود: «اگر آنها بتوانند سلاح اتمی بسازند این رژیم هیچ‌گاه سرنگون نخواهد شد.»

بنيامين نتانياهو، بیست‌وهفتم اسفندماه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت جهان بايد يک‌صدا به ايران اعلام کند که در صورت ناکارآمدی تحريم‌ها در متوقف کردن برنامه اتمی جمهوری اسلامی، ایران با حمله نظامی روبه‌رو خواهد بود.

دیدار روز پنج‌شنبه بنیامین نتانیاهو با مقامات روسیه یک روز پس از دیدار دمیتری مدودیف با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، انجام می‌شود. به گفته تحلیل‌گران هدف از ملاقات‌های مقامات فلسطینی و اسرائیلی با بلندپایگان روسی، برطرف کردن موانع پیش پای مذاکرات اسرائیل و فلسطین است.

روسیه سال‌های زیادی است می‌کوشد در مناقشه میان اسرائیل و فلسطین نقشی میانجی‌گرانه ایفا کند.

هیچ نظری موجود نیست: