۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

دو مامور پلیس در تیراندازی افراد ناشناس در سنندج کشته شدند



روز جمعه، 5 فروردین (25 مارس)، خبرگزاری مهر گزارش کرد که در دو "حمله تروریستی" در شهر سنندج که شامگاه پنجشنبه روی داد، دو تن از پرسنل نیروی انتظامی استان کردستان جان خود را از دست دادند.
به گزارش این خبرگزاری، در حمله اول که حدود ساعت 20 شامگاه پنجشنبه در خیابان 17 شهریور (سه راه شیخان) شهر سنندج روی داد، یک سرباز وظیفه اهل استان همدان کشته و یکی از نفرات فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان زخمی شد.

به گزارش مهر، حدود ساعت 22 شب گذشته هم افراد مسلح در منطقه شهرک سعدی سنندج به ماموران نیروی انتظامی استان کردستان حمله کردند و یک پرسنل کادر این نیرو را به ضرب گلوله از پای درآوردند.
براساس این گزارش، در حادثه اول، یک نوجوان چهارده ساله و یک عابر پیاده نیز زخمی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.
خبرگزاری مهر افزوده است که در دومین حادثه هم یک نفر زخمی شد.
خبر وقوع حملات مسلحانه در سنندج بامداد روز جمعه همراه با واکنش برخی مقامات محلی نسبت به آن انتشار یافت.
خبرگزاری دولتی ایرنا، به نقل از یک مقام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نوشت که افرادی به صورت غافلگیرانه به یک کیوسک اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی در سنندج حمله کردند.
این مقام نیروی انتظامی به ایرنا گفت که چند فرد مسلح با مراجعه به این کیوسک، اسلحه خود را بیرون کشیدند و به تیراندازی بی هدف پرداختند که در نتیجه آن، یک سرباز وظیفه نیروی انتظامی کشته و یک نفر از افراد کادر این نیرو زخمی شدند.
به گفته این منبع، در این حادثه یک نوجوان که از ساکنان محلی بود نیز بر اثر اصابت گلوله، از ناحیه پا زخمی شد و تحت درمان قرار گرفت.
این مقام نیروی انتظامی گفت که تعقیب مهاجمان مسلح آغاز شده است.
ساعاتی بعد، ایرنا خبر داد که مراسم تشییع جنازه کشته شدگان حادثه در سنندج برگزار شده و به نقل از معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان، وقوع دو حمله مسلحانه و کشته شدن دو مامور پلیس را تایید کرد.
معاون استانداری کردستان زمان حمله اول را حدود ساعت هشت شب و محل آن را منطقه سه راه شیخان و زمان حمله دوم را حدود یازده و نیم شب و محل آن را اطراف پاسگاه انتظامی شهرک سعدی گزارش کرد.
وی گفت که در ا ین حملات، دو تن از ماموران انتظامی بومی و غیر بومی جان خود را از دست دادند و دو غیرنظامی، ازجمله یک نوجوان چهارده ساله، زخمی شدند.
خبرگزاری ایرنا پیشتر واکنش دو تن از مقامات محلی استان کردستان نسبت به حملات مسلحانه شامگاه پنجشنبه را منتشر کرده بود.
صفر عیسی زاده، نماینده میاندوآب در مجلس، حمله مسلحانه در سنندج را واکنشی نسبت به اقدامات وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در شمال غرب ایران و موفقیت آنها در انهدام "جرثومه های فساد وابسته به شرق و غرب که چند ماه پیش در سنندج و عمق خاک ایران تشکیل شده بود" دانست.
این نماینده مجلس گفت که اینگونه حملات "توطئه های دشمنان علیه نظام بوده و از جانب آمریکا و رژیم صهیونیستی هدایت می شود."
ابراهیم سرخابی، امام جمعه اهل سنت نقده، حمله کنندگان به ماموران انتظامی را دشمنانی معرفی کرد که در صدد ایجاد تفرقه بین مردم شیعه و سنی هستند و اطمینان داد که اینگونه اقدامات بر همبستگی پیروان این دو مذهب تاثیری نخواهد داشت.
در واکنش به خبر حمله مسلحانه به ماموران پلیس در سنندج، علی عبداللهی، معاون امنیتی وزارت کشور، ابراز امیدواری کرده است که ظرف چند روز آینده، خبر دستگیری عاملان این تیراندازی منتشر شود.
در گذشته، گاه مقامات امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی کوتاه مدتی پس از عملیات مسلحانه در برخی مناطق، از موفقیت در دستگیری عاملان این اقدامات و حتی محاکمه و مجازات آنان خبر داده اند.
این نخستین باری نیست که ماموران نیروی انتظامی در سنندج هدف حمله مسلحانه قرار می گیرند.
پائیز سال گذشته نیز گزارش شد که افراد مسلح در میدان آزادی شهر سنندج به سوی پاسگاه و خودروی نیروی انتظامی تیراندازی کردند که در نتیجه آن، به گفته مقامات محلی، چهار مامور و یک عابر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.


هیچ نظری موجود نیست: