۱۳۹۰ فروردین ۶, شنبه

پیام تبریک به محمد کریم براهوئی

انتصاب جنابعالی و تایید صلاحیت شما در پارلمان را بعنوان وزیر سرحدات و قبائل افغانستان، از صمیم قلب تبریک و تهنیت گفته و امیدواریم که در انجام وظائف محوله، موفق و کامیاب باشید.
مشاهده اسم شما در لیست کابینه جدید افغانستان، نه تنها باعث غرور و افتخار بلوچهای افغانستان، بلکه تمامی بلوچها چه در ایران، پاکستان، کشورهای عربی، اروپا و... میباشد.

شما در شرایطی این وظیفه سخت و تاریخی را بر عهده میگیرید که ژنرالهای پاکستان شدیدا بفکرآشفته ساختن اوضاع افغانستان هستند تا از اینطریق بتوانند به نیات پلید خویش دست یابند.
بیش از 3 ماه است که ارتش پاکستان عملیات گسترده ای را به منظور کنترل هر چه بیشتر بر منابع طبیعی بلوچستان آغاز کرده و با بمباران مناطق " مری ـ بگتی"، صدها نفر از جمله زنان و کودکان بیگناه را به خاک و خون کشیده و هزاران نفر دیگر را دستگیر و مورد وحشیانه ترین شکنجه ها قرار داده است.
گزینش جنابعالی به این سمت در حالیست که مردم بلوچ در ایران ازابتدائی ترین حقوق ملی خویش محرومند و بلوچها هیچگونه نقشی در اداره امور بلوچستان ندارند. تمامی امکانات و پستهای منطقه به غیر بلوچها واگذار شده و بلوچها در سرزمین خود بیگانه اند و به شیوه های گوناگون مورد اذیت و آزار قرار میگیرند. کوچکترین اعتراضی با گلوله پاسخ داده میشود.
استحکام دمکراسی در افغانستان و احترام به حقوق ملیتهای ساکن در آن کشور، بی تاثیر بر تمامی منطقه نخواهد بود. موردی که آخوندهای ایران و ژنرالهای پاکستان شدیدا نگران آن هستند. باشد تا وزارت شما در افغانستان، باب جدیدی در گسترش مبارزات آزادیخواهانه ملت بلوچ، چه در ایران و چه در پاکستان، بگشاید.
با احترام ناصر بلیده ای
سخنگوی حزب مردم بلوچستان

هیچ نظری موجود نیست: