۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

سخنی با دوستان حزب مردم بلوچستان!

سخنی با دوستان حزب مردم بلوچستان!
سخنی با دوستان حزب مردم بلوچستان!
باز انتشار برنامہ حزب مردم بلوچستان از سوی شما دوستان تک کوہ نیوز، این فرصت را بوجود آوردہ است تا دوستان حزبی، روشنفکران، مبارزین و ملت بلوچ بہ بازخوانی آن بپردازند۔ 
از آنجاییکہ برنامہ یک حزب سیاسی بہ سرنوشت، حق و حقوق و مطالبات آتی یک ملت مربوط میشود، لذا ضروری است تا از ھرگونہ ابھامی در آن برنامہ پرھیز شود۔


اما برنامہ حزب مردم بلوچستان نہ تنھا مبھم، بلکہ در تضاد کامل با خواست بر حق ’’حاکمیت ملی‘‘ مردم بلوچستان کہ در برنامہ خود طرح نمودہ است، می باشد۔
اینکہ حزب مردم در بند یک برنامہ خود بدرستی قید میکند:
’’۱. دستیابی به "حاکمیت ملی" مردم بلوچستان از طریق تشکیل حکومت ملی دربلوچستان .‘‘ کسی تردید ندارد و این حق طبیعی و بنیادی ملت بلوچ است کہ حاکم بر سرزمین خویش باشد۔ اما آنچہ کہ مورد انتقاد است، اینست کہ کل برنامہ حزب، خلاف این بند درست و کلیدی تنظیم شدہ است۔
دوستان حزب مردم بلوچستان! آنچہ کہ امروز جامعہ جھانی راجع بہ ’’حاکمیت ملی‘‘ متفق القول است اینست کہ یک ملت بہ لحاظ : ۱۔ سیاسی ۲۔ نظامی ۳۔ اقتصادی، کاملاً ’’مستقل‘‘ است۔ ۴۔ ھیچ قدرت خارجی حق تجاوز بہ سرزمین و دخالت در امور او را ندارد۔ ۵ ۔ در امور داخلی خود خودمختار و مستقل است۔
حال بیایید با ھم نظری بہ برنامہ شما در ارتباط با ’’حاکمیت ملی‘‘ بیندازیم۔ شما در برنامہ خود چنین نگاشتہ اید:
جمهوری فدرال ایران
قانون اساسی دولت فدرال ایران بر اساس عدم تمرکزگرایی وتقسیم قدرت سياسى بصورت حقوق برابربین حکومت ھاى ملی استواراست. قانون اساسی جمهوری فدرال ایران جھت تأمين و تضمين حقوق ملی ملیتهای ایران بر مبنای میثاقهای بین المللی ومعیارهای حقوق بشری تنظیم و نوشته خواهد شد. امور مربوط به سیاست خارجی٬ دفاع از مرزهای کشور٬ برنامه ريزى و سیاست های دراز مدت اقتصادی سراسری٬ سیستم پولی کشور و شبکه ارتباطات کشوری در حيطه وظايف دولت فدرال و ساير اختيارات در صلاحيت حکومت ھاى ملى می باشند۔ (تأکید از من است)
دوستان! شما در کجای دنیا بعنوان نمونہ یک ’’حکومت ملی‘‘ سراغ دارید کہ: ۱۔ امور مربوط بہ سیاست خارجی ۲۔ دفاع از مرزھای کشور ۳۔ برنامہ ریزی و سیاستھای دراز مدت اقتصادی سراسری ۴۔ سیستم پولی کشور ۵۔ شبکہ ارتباطات کشوری آن از اختیار ملتی سلب شدہ و این امور حیاتی و کلیدی بہ بیگانگان سپردہ شدہ باشد و باز ھم آن ملت دارای ’’حاکمیت ملی‘‘ باشد؟ اینکہ نظر شما اشتباہ است برای ھمہ اظھر من الشمس است۔ فھم این مسئلہ بہ استعداد و ذکاوت خاصی ھم نیاز ندارد۔ تعجب آور اینست کہ شما بر نظر اشتباہ خود سرسختانہ پا میفشارید و حاضر بہ اصلاح آن نیستید!!
عزیزان! این حاکمیت ملی کہ شما برای ملت بلوچ در نظر گرفتہ اید ، منحصر بفرد است و این نہ تنھا بلوشستان را از اشغالگری نمی رھاند بلکہ، عمر سلطہ گری شوونیزم فارس بر بلوچستان طولانی تر می کند۔
بہ عنوان یک بلوچ کہ قلبش برای آزادی بلوچستان ھمچون شما، شبانہ روز می طپد و خواھان بلوچستانی آباد و سربلند است و برای برقراری ’’حاکمیت ملی‘‘ بلوشستان روزشماری می کند، از شما دوستان حزبی مخلصانہ تقاضا می کنم کہ با در گرفتن اوضاع و تحولات منطقہ و شرایط داخلی ایران، در کنگرہ خود بہ بازنگری برنامہ خود بنشینید و آنرا بر اساس ’’حاکمیت ملی‘‘ بلوچستان تنظیم نمایید۔
بہ امید استقلال بلوچستان
سربلند باشید
آزات بلوچستانی

هیچ نظری موجود نیست: