۱۳۹۰ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

آخوند محمدتقی رهبر : بحرین یک روستاست! / آل سعود فرقی با آل یهود ندارد




آرمان ایران : رییس فراکسیون روحانیون مجلس خواستار توقف سفر حج عمره شد و تاکید کرد: «علما باید بازنگری در بحث زیارت زائرین داشته باشند چرا که ریختن پول مردم به جیب آل سعود حرام است و برای انجام یک کار مستحب نباید کار حرام انجام داد.»
 به گزارش آرمان ایران "محمدتقی رهبر" در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از علما خواستار دستور توقف حج عمره شد و گفت: نیازی به انجام حج عمره و ریختن پول مردم در جیب آل سعود نیست.

نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه آل سعود فرقی با آل یهود ندارد، تاکید کرد: «آل سعود قاتل است و با رفتن مردم ما به حج عمره پول مردم در جیب آنها می رود و آنها با این پول سلاح می خرند و مردم مسلمان را می کشند.»
عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: «بحرین در حد یک روستاست و ما نیازی به ارتباط سیاسی با این کشور مرتجع و آدمکش نداریم.»
این اظهار نظر نماینده مجلس بسیار عجیب است که کشوری ولو کوچک را به صرف جمعیت کم و یا اندازه اش بی اهمیت جلوه می دهد، آیا اگر مردم مظلوم این کشور پیروز شده و با ما رابطه حسنه برقرار نمودند باز هم ایشان خواهد گفت این کشور یک روستاست! وآیا بورکینافاسو و جیبوتی و کشورهای میکروسکوپی که دائما رفت و آمد کشورمان به آن کشورهاست کشورهای بزرگ و بسیار ارزشمندی هستند؟

وی سفر حج عمره دانشجویان و نمایندگان را یک کار کلیشه‌ای دانست و گفت: «در حال حاضر ما در شرایط استثنایی قرار داریم و باید بودجه سفرهای حج عمره را متوقف کنیم چرا که این سفر مستحب است.»
وی تاکید کرد:« علما باید بازنگری در بحث زیارت زائرین داشته باشند چرا که ریختن پول مردم به جیب آل سعود حرام است و برای انجام یک کار مستحب نباید کار حرام انجام داد.»

در اینکه نباید در این موقعیت عربستان را تقویت نمود تردیدی نیست اما آیا هر کسی می تواند حکم حرام بودن عمل مستحب موکدی را از خود صادر نماید؟ و آیا حاجیان ما و سایر کشورها هم اینک در عربستان در حال انجام عمل حرام می باشند؟
آقای رهبر نماینده مجلس شورای اسلامی هستند و نه مرجع تقلید مردم، آیا ایشان اگر با جمله دیگری این سخنان خود را بیان می نمود نتیجه بهتری نمی گرفت؟ او می توانست بگوید ایران برخورد خشونت بار ب مردم مظلوم بحرین را بشدت محکوم نموده و به حاکمان این کشور توصیه می کند خواست منطقی مردمشان را که انتخابات آزاد و سهیم شدن در سرنوشتشان است را به رسمیت بشناسند.
او می توانست به عربستان نیز یادآوری کند بعنوان کشوری که میزبان هر ساله میلیون ها مسلمان است از دخالت در امور سایر کشورها دست بردارد تا مردم ایران و بحرین تصور نکنند حاکمان این کشور با حاکمانی که خواست مردم بی اهمیتند همدستند؟
و آیا قاتل و خونخوار و آل یهود نامیدن عربستان و کوچک و روستا و بی اهمیت خواندن بحریم مشکلی را برای مردم بحرین و یا مردم کشورمان حل می کند؟

هیچ نظری موجود نیست: