۱۳۹۰ فروردین ۱۴, یکشنبه

ادامه کشف شبکه های جاسوسی سپاه در کویت


اوضاع سیاسی بین رژیم ایران و کویت به حالت بحرانی رسیده، اما دولت ایران طبق معمول و با یک عقب نشینی سریع و با حالت دلجویی از کویت، کشف شبکه های مخرب و جاسوسی را طوطئه غرب میداند.
 mohammed-alsabah-kuwait-fm-350-x-300.jpg

امروز وزارت کشور کویت از کشف دو شبکه مخرب خبر داد که سپاه قدس پاسداران ایران 3 سال پیش ان را تاسیس و نحوه تولید بمب های کنار جاده ایی و دیگر بمب های انفجاری در ان اموزش داده میشد، این کشف در ادامه خنثی کردن دیگر شبکه های جاسوسی است که تعداد انها به 8 شبکه و همه تحت کنترل سپاه و سفارت ایران در کویت بوده اند، در این شبکه کلیه افراد ایرانی ، کویتی ، سوری و لبنانی از سوی سپاه و با پرداخت های هنگفت شرکت داشته اند. اوضاع سیاسی بین رژیم ایران و کویت به حالت بحرانی رسیده، اما دولت ایران طبق معمول و با یک عقب نشینی سریع و با حالت دلجویی از کویت، کشف شبکه های مخرب و جاسوسی را طوطئه غرب میداند.

روزنامه کویتی” القبس ” امروز جمعه 1-4-2011 به نقل از منابع مطلع گزارش داد شبکه جاسوسی ایران که اخیرا عناصر آن در کویت محاکمه شدند تنها یکی از هشت شبکه ای است که بصورت زیرزمینی در این کشور فعالیت می کردند. طبق گزارش این روزنامه دو شبکه از هشت شبکه یادشده دست به آموزشهای نظامی مسلحانه از قبیل آموزش روش های بمب گذاری می زدند. در این گزارش آمده است که علی ظهرانی وابسته امور گردشگری در سفارت ایران در کویت و نیز مسئول حفاظت اطلاعاتی سپاه پاسداران شاخه خلیج و کویت به همراه سه تن از کارکنان سفارت ایران در دسامبر 2009 پس از لو رفتن شبکه جاسوسی در کویت این کشور را ترک کردند. این شبکه جاسوسی برای فعالیت خود یک افسر بلند پایه ارتش کویت و تعدادی لبنانی و سوری و نیز شماری از کویتی های بدوی (در انتظار تبعیت) که در نهادهای نظامی یا امنیتی حساس کار می کنند را بکار گرفته بود. طبق تحقیقات انجام شده ایران مبالغ مالی هنگفتی را برای این شبکه ها هزینه کرده است. پیشتر شیخ محمد الصباح وزیر امور خارجه کویت اعلام کرده بود، کشورمتبوعش سفیر خود را به نشانه اعتراض علیه فعالیت های جاسوسی جمهوری اسلامی ایران از تهران فرا خواند.

هیچ نظری موجود نیست: