۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

. جمهوری اسلامی: هواپیماهای جاسوسی آمریکا را خارج از فضای ایران زدیم



مردمک: جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسل گفت: سپاه هواپیماهای جاسوسی بی‌سرنشین امریکا را خارج از فضای ایران سرنگون کرده است
.
سرلشکر غلامعلی رشید که امروز ۲۶ دی ماه در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت: هواپیماهای ساقط شده آمریکا، بیرون از فضای جمهوری اسلامی ایران یعنی بیرون از FIR ما در خلیج فارس توسط اقدام پدافندی نیروی هوایی سپاه ساقط شدند.
پیش از این ۱۲ دی ماه امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ایران گفته بود که سپاه در خلیج‏فارس دو فروند هواپیماى غربی‌ها را ساقط کرده‏ است و این خبر برای اولین‌بار است که گفته مى‏شود.
اما دو روز بعد آمریکا این ادعا را رد کرد. سرهنگ دیو لاپان، سخنگوی پنتاگون گفت هیچ مدرکی درباره درستی ادعای ایرانی‌ها مبنی بر این‌که «هواپیماهای جاسوسی غربی‌ها» سرنگون شده، وجود ندارد.
یک مقام رسمی دیگر کشور آمریکا نیز به خبرگزاری رویترز گفت که هواپیماهای جاسوسی بی‌سرنشین در خلیج فارس غرق شده‌اند، اما دلیل این اتفاق، نقص فنی بوده است؛ هنوز هیچ مقام مستقلی، ادعای ایران را تایید نکرده است.
این مقام رسمی که با خبرگزاری رویترز گفت‌وگو کرده، به این موضوع اشاره کرد که اوایل سال ۲۰۰۹، یک هواپیمای بی‌سرنشین جاسوسی به خاطر نقص فنی در خلیج فارس سقوط کرد، اما این اتفاق در آب‌های بین‌المللی رخ داد.
در واکنش به سخنان مقامات آمریکایی، دیروز فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت که هواپیماهای سرنگون شده آمریکایی هم اکنون در دست نیروی دریایی سپاه است و در زمان مناسب نمایش داده می‌شوند.
دریادار علی فدوی هواپیماهای ساقط شده را جزو مدرن‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی نیروی دریایی آمریکا با قابلیت پروازی بالا دانست و افزود: این هواپیماها به واسطه کوچک بودن به راحتی می‌توانند از روی ناو مورد استفاده قرار گیرند.


هیچ نظری موجود نیست: