۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

دختری در زاهدان قربانی تعصبات خانوادگی شد



می مکران ـ پدری با همدستی پسرش، دخترش را بیرحمانه کشت
. این قتل طبق معمول پس از یک دادگاه چند دقیقه ای خانوادگی انجام گرفته است. این جنایتی تکان دهنده است که ناشی از فرهنگ عقب مانده و تعصبات کوری است که حق انسان ها ی دیگر برای زندگی بر طبق سلیقه شخصی خود را به رسمیت نمی شناسد. می بایست با این فرهنگ خشونت طلبانه مقابله کرد. این امر در کشوری که خشونت توسط حکومت ترویج و اجرا می شود کار بسیار دشواری است. اما باید به هر شکل با این فرهنگ خشن و قرون وسطائی جنگید. و در این راه باید روی جوانان پسر بیشتر متمرکز شد تا آن ها دریابند زمان تعصبات کور و عقب مانده بسر آمده است.
مادری که همسر و پسرش را لو داد؛
به اتهام انحراف اخلاقی پدر و پسر در زاهدان دختری را کشتند
29 دی 1389 ساعت
روز حادثه من و پدرم كه از انحراف اخلاقي فريبا آگاه شده بوديم، وي را مورد بازخواست قرار داديم كه در نهايت به اتهام خود معترف شد
رييس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان گفت: راز قتل دختر جواني به اتهام انحراف اخلاقي به دست پدر و برادرش، در زاهدان فاش شد.
به گزارش زاهدان پرس، سرهنگ ‘محسن عطار’ افزود: زن ميانسالي با مراجعه به پليس، پرده از راز جنايت قتل دختر جوانش به نام ‘فريبا.ع’ برداشت و دستگيري همسر و پسرش را خواستار شد.
وي با تشريح اين حادثه گفت: چند ماه قبل فريبا.ع به علت مشكوكي فوت كرد و خانواده اش بدون طرح شكايت جسد وي را دفن كردند.
او بيان كرد: پس از مدتي با طرح ادعاي مادر متوفي مبني بر اينكه دخترش به قتل رسيده، پرونده اي در اين زمينه تشكيل و دستگيري قاتلان در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.
بر پایه گزارش پایگاه اطلاع رسامی پلیس، عطار اظهار داشت: در تحقيقات انجام شده از پدر و برادر مقتوله به نام ها ‘حميد و بهمن.ع’ در خصوص چگونگي فوت و دفن وي، اين دو نفر در نهايت لب به اعتراف گشودند.
رييس پليس آگاهي استان افزود: برادر مقتول در اعترافاتش انحراف اخلاقي خواهرش را علت و انگيزه ارتكاب قتل عنوان كرد.
وي به نقل از برادر مقتوله گفت: روز حادثه من و پدرم كه از انحراف اخلاقي فريبا آگاه شده بوديم، وي را مورد بازخواست قرار داديم كه در نهايت به اتهام خود معترف شد.
سرهنگ عطار افزود: برادر مقتوله اعتراف كرد، پدرم دو سيلي به صورت خواهرم زد و من نيز او را مورد ضرب و شتم قرار دادم كه در اين بين به علت ضربه شديد به سرش، دچار خونريزي شد و فوت كرد.
وي اظهار داشت: پرونده اين قتل به همراه متهمان براي رسيدگي به مراجع قانوني ارجاع شد.

هیچ نظری موجود نیست: