۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

اعدام یک شهروند کرد در ارومیه و بازداشت اعضای خانواده‌ی وی


zendan-oroumiye_100904
خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا
فرهاد تارم، اهل روستای لورکان، دشت بیل اشنویه روز گذشته، چهارشنبه به اتهام «عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران» در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد.
فرهاد تارم سه سال در کردستان عراق ساکن بوده و پس از آن به ایران بر می گردد و پس از یک ماه توسط نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شهر ارومیه انتقال داده می شود.
به گزارش خبرگزاری‌های کردی، پس از چند ماه از دستگیری نامبرده، دادگاه انقلاب شهر ارومیه طی حکمی به اتهام «عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران»، فرهاد تارم را محکوم به اعدام می‌کند.
این در حالی است که وی روز گذشته در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد.
پس از آن مردم منطقه دشتبیل اشنویه و اهالی ارومیه با شنیدن خبر اعدام وی، در مقابل زندان مرکزی ارومیه تجمع کردند و خواستار تحویال جنازه‌ی وی به خانواده‌اش شدند که این عمل با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شد.
بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی در این میان اقدام به بازداشت ۱۰ تن از اهالی خانواده فرهاد تارم کردند که اسامی بازداشت شده‌گان به شرح زیر است:
توران مادر فرهاد تارم، زینب همسر فرهاد، رعنا همسر برادر فرهاد، صالحا تارم دختر عموی فرهاد، فخرالدین تارم برادر فرهاد، لطیف تارم پسر عموی فرهاد، گول بیاز تارم، بهاالدین خنده پور، صیف‌الدین خنده پور و شهرام خنده پور.

هیچ نظری موجود نیست: