۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

به دلیل ممنوعیت استفاده از آن در ایران حساب کاربری آیت الله خامنه ای در "تویتر" خشم مخالفان ایرانی را برانگیخت


حساب کاربری آیت الله خامنه ای در "تویتر" خشم مخالفان ایرانی را برانگیخت 

دبی-العربیه.نت
پس از آن که مشخص شد که آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی "توتیر" دارای حساب کاربری است، جوی از خشم بر محافل اصلاح طلبان و دیگر مخالفان دولت ایران حاکم شد. دلیل این خشم این است که مقام های ایرانی تمام تلاش خود را برای منع کاربران اینترنت در ایران برای استفاده از این سایت به کار بسته اند.

روزنامه بریتانیایی "گاردین" در شماره پنجشنبه 13-1-2011 خود نوشته است: "کارکنان دفتر آیت الله خامنه ای همواره کسانی که از سایت های شبکه های اجتماعی در اینترنت همچون تویتر و فیس بوک استفاده می کنند را در معرض آماج انتقادها و حمله های خود قرار دادند. اما خود آن ها در سایت تویتر حساب کاربری با نام "خامنه ای آی آر" ساخته اند، مساله که خشم و انتقادهای وبلاگ نویسان ایرانی را برانگیخته است."

سفارت ایران در لندن گفته است که هنوز نمی تواند استفاده از این حساب کاربری را از دفتر رهبر ایران تایید کند.

گاردین همچنین به نقل از میرحسین موسوی از رهبران معترضان ایرانی نقل کرده که گفته است: "اگر ورود به این سایت غیر قانونی است پس چرا کارکنان دفتر خامنه ای امکان ورود به آن را دارند؟"

او همچنین افزوده است که از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 دولت ایران تاکید می کند که فیس بوک و تویتر ابزارهای دشمنان ایران برای سرنگونی نطام اسلامی هستند اما خامنه ای هم اینک از این ابزارها استفاده می کند.

حمزه غالبی رئیس ستاد جوانان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران نیز در وبلاگ خود نوشته است: "مگر این سایت‌ها فیلتر نشده‌اند؟ و مگر فیلتر شدن با این مبنا صورت نمی‌گیرد که دسترسی شهروندان ایرانی به آن غیر ممکن شود. احساس می‌کنم پیش فرض این خبر این است که بدیهی است که فیلترینگ شدید این سایت‌ها، مانع استفاده از آن نشده است. اگر با فیلترینگ کلی سایت‌ها نتوانسته‌اند دستری به آنرا محدود کنند به چه شکل می‌خواهد از فعالیت در آن ممانعت به عمل آورند؟"

این روزنامه بریتانیایی افزوده است که دولت ایران بیش از 5 میلیون سایت را تا کنون فیلتر کرده است. همچنین این کشور در صدر لیست کشورهای سرکوبگر روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان قرار دارد. از سال 2009 تا کنون بیش از 200 روزنامه نگار در ایران بازداشت شده اند.

سپتامبر گذشته حسین درخشان وبلاگ نویس ایرانی به 19 سال و نیم زندان محکوم شد. حسین رونقی ملکی نیز از دسامبر 2009 در زندان است. او به 15 سال حبس محکوم شده است. نوید محبی وبلاک نویس 18 ساله ایرانی و دانش آموز دوره دبیرستان در هفته های اخیر به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

پلیس ایران هفته گذشته اعلام کرد واحد ویژه ای به عنوان پلیس اینترنت به منظور رصد کردن فعالیت ایرانی ها در این شبکه را راه انداخته است.

لازم به ذکر است که در کیفرخواست دادگاه معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری گذشته، از توتیتر و فیس بوک به عنوان ابزارهای جنگ نرم با نظام جمهوری اسلامی حاکم بر ایران یاد شده است.

هیچ نظری موجود نیست: