۱۳۸۹ بهمن ۴, دوشنبه

قاتل سريالي كرج اعدام شد/+عکس



اميد برك معروف به بابك سحرگاه امروز در ميدان قدس شهرستان كرج به اتهام قتل و آزار و اذيت 10 زن و دختر جوان به دار مجازات آويخته شد.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين،اين متهم 26 ساله كه ساكن يكي از شهرهاي قزوين بود از زمستان سال 86 با در محله هاي جاده قزل حصار، فرودگاه پيام، كمال شهر و چند محله ديگر كرج با يك خودروي سواري قهوه اي رنگ تردد مي كرد و زنان و دختران جوان را به عنوان مسافر سوار كرده به خانه اش در خيابان خرمدشت كرج منتقل و پس از آزار و اذيت قربانيان، آنها را با روسري خفه و اموالشان شامل گوشي تلفن همراه ، پول و طلا را سرقت و پس از آنكه اجساد را ملحفه پيچ مي كرد از منزل اجاره اي خود خارج و در جاده هاي حومه كرج رها مي كرد.
اين متهم از زمستان سال 86 قتل هايش را آغاز كرد و تا روزهاي پاياني خردادماه 87 ادامه داشت.
با قوت گرفتن اين قتل هاي سريالي ، كارآگاهان جنايي استان تهران با احتمال اينكه متهم يك مجرم سابقه دار باشد به بررسي سوابق كيفري افرادي پرداختند كه در حوزه كشف جرم داراي سوابق كيفري بودند، تا اينكه به متهمي دست پيدا كردند به نام «اميد» كه در خرمدشت سكونت داشت و به اتهام كيف قاپي و سرقت و همچنين آدم ربايي دستگير و روانه زندان شده بود.
ماموران وضعيت اين متهم را بررسي كرده و متوجه شدند كه اين متهم چند روز پيش به طرز مرموزي به همراه همسر جوانش به نام «مريم» از خانه اش خارج و ناپديد شدند.
در ادامه جستجوي پليسي اين زوج فراري ، 19 تيرماه 87 در يكي از شهرهاي شمالي كشور شناسايي و دستگير شدند.با انتقال آنها به مركز پليس ، اميد اعتراف كرد كه 8 زن و دختر جوان را تحت پوشش مسافر ربوده و پس از آزار واذيت به قتل رسانده است.
وي در ادامه اظهاراتش به پليس گفت:‌همسرم مريم از سومين قتل متوجه ماجرا شد و از ترس آسيب نرسيدن به وي با من همكاري كرد. او در قتل ها نقشي نداشت و فقط در فروش اموال مسروقه از مقتولان با من همكاري مي كرد و حتي برخي از اموال مسروقه كه عمدتا طلا بودند به خانواده و اقوامش هديه مي داد.
در پي اعتراف متهم ، همسرش مريم مورد بازجويي قرار گرفت و به همكاري با اميد اعتراف كرد.
در حالي كه عامل جنايت صحنه هاي قتل را بازسازي مي كرد. كارآگاهان جنايي پي بردند دو زن نيز به شيوه مشابه در شمال كشور به قتل رسيدند. به اين ترتيب متهم بارديگر مورد بازجويي قرار گرفت و اين بار راز قتل اين دو زن را فاش كرد.
پرونده متهم با صدور كيفرخواست از سوي بازپرس حسيني شعبه يكم دادسراي جنايي كرج به دادگاه كيفري استان تهران منتقل شد.
متهم و همسرش در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه  و از سوي قاضي عزيزمحمدي و 4 قاضي مستشار ،عامل جنايت را به 10 بار قصاص و يكبار اعدام در ملاعام و همسرش به 7 سال حبس محكوم شد.
راي صادره در شعبه 27 ديوان عالي كشور تاييد و سحرگاه امروز در مقابل ديدگان هزاران نفر راس ساعت 6:30 دقيقه صبح به دار مجازات آويخته شد.

هیچ نظری موجود نیست: