۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

روسیه: موشک اس 300 را به ایران تحویل نمی د هیم ایران از آزمایش موشک جدیدی به نام " قیا م 1" خبر داد

موشک قیام 1



ی- خبر گزاریها – العربیه.نت
احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی امروز جمعه 20-8-2010 از آزمایش موفقیت آمیز موشک جدید زمین به زمین "قیام 1" خبر داد .

وزیر دفاع ایران که به مناسبت روز صنعت دفاعی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران سخنرانی می کرد با اعلام این خبر گفت : ‌این موشک از كلاس جدید موشک‌های ایرانی است كه از ویژگی ‌های فنی جدید و قدرت تاكتیكی منحصر به فردی برخورداراست.

احمد وحیدی اضافه کرد که این موشک بالک ندارد و جزو معدود موشک هایی است که از چنین توانمندی هایی برخوردار است.

وی افزود: از ویژگی‌های دیگر موشک "قیام 1" این است كه احتمال اصابت موشک‌های دیگر به آن به شدت كاهش یافته است.

از طرفی دیگر وزیر دفاع روسیه گفته است که این کشور هیچ تصمیمی را در مورد تحویل موشک های ضد هوایی اس 300 به ایران اتخاذ نکرده است .

آناتولی سردوكوف به خبرگزاری روسی اینترفاکس گفته است: ما چیزی (به ایران) تحویل نمی دهیم.

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو فعلا تصمیمی برای تحویل موشک های "اس-300" به جمهوری اسلامی ایران ندارد.

به گزارش خبرگزاری روسی "ريانووستي"، سردوکوف که جمعه 20-8-2010 در جمع خبرنگاران در مسکو پایتخت روسیه سخن می گفت تأکید کرد:"ما هیچ چیزی عرضه نمی کنیم و تصمیمی برای فروش وجود ندارد".

مساله تحویل موشک های "اس-300" به ایران که قرار داد آن دسامبر 2005 میان تهران و مسکو منعقد شده است، یکی از مباحث مجادله دو طرف در ماههای اخیر بوده است.

در ماه دسامبر 2008، خبرگزاری " ایرنا" به نقل از "اسماعیل کوثری" معاون رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیتی مجلس شورای اسلامی ایران گفت که که روسیه واگذاری قطعات سیستم دفاع ضدهوایی "اس-300" به ایران را آغاز کرده است. پس از آن سازمان فدرال همکاری های فنی و نظامی روسیه رسماً این خبر را تکذیب کرد.

پس از تصویر دور چهارم تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران برای مقابله با برنامه اتمی این کشور، بحث بر سر این که آیا این موشک ها جز موارد تحریم هستند یا نه، در محافل ایران و روسیه بالا گرفت. مقام های روسی هم سخنان ضد و نقیضی در این باره زده اند. این بار اما وزیر دفاع روسیه به صراحت از تحویل ندادن این موشک ها به ایران سخن گفته است.

موشک های "اس-300" ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و ستادهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند. سامانه این موشک ها قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است.

تازه ترین مدل موشک های"اس-300" می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند.


این در حالى است كه وزارت دفاع آمریکا پیشتر گفته بود این کشور قصد دارد به منظور تقویت توان دفاعی کشورهای خلیج در برابر تهدیدهای موشکی ایران، امکانات دفاع ضد موشک پاتریوت را به چهارکشور امارات متحده عربی، بحرین، قطر و کویت بفروشد.



۱ نظر:

ناشناس گفت...

اطلاعیه .
بسم الله الرحمن الرحیم .
بشیر احمد ریگی سردار طایفه ریگی نیست و او را بخاطر بدنام کردن پدر مرحومش حاج مهرالله خان و عضویت در وزارت اطلاعات و نقش مستقیم داشتن در شهادت چندین نفر از طایفه ریگی و دیگر بلوچها ، از طایفه ریگی اخراج می کنیم و از سایر برادران در دیگر طوایف می خواهیم که جنایات بشیراحمد را به حساب طایفه ریگی نگذارند.
امضا محفوظ ، چند معتمد و جوان از طایفه ریگی.
رونوشت: به طایفه ریگی و مردم بلوچ و دیگر طوایف غیور بلوچ.
*(جهت اطلاع ما در حال جمع آوری امضا از بزرگان طایفه ریگی و شاخه های وابسته و دیگر طوایف هستیم و به دلایل امنیتی از دادن نام این عزیزان در این برهه از زمان معذوریم)