۱۳۸۹ شهریور ۵, جمعه

عکس ، انفجار لاستیک هواپیمای فوکر در تبریز














هواپیمایی فرکر 100، متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که در مسیر تهران - تبریز حامل 103 مسافر بود در حوالی ساعت 10 دیشب، هنگام فرود به علت لغزنده بودن باند فرودگاه تبریز دچار حادثه و از باند خارج می شود.

در پی خارج شدن هواپیما از باند، لاستیک یکی از چرخهای هواپیما در برخورد با کانالی در کنار باند فرودگاه تبریز، ترکیده می شود.

یکی از کارشناسان هواپیمایی آسمان در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین با تایید حادثه شب گذشته، تاکید کرد: « خوشبختانه در این حادثه صدمه ای به مسافران وارد نشد و تمام 103 سرنشین این هواپیما سالم هستند. در همان شب نیز به سلامتی فرودگاه تبریز را ترک کردند. »

وی درباره علت از باند خارج شدن این هواپیما تصریح کرد: « با توجه به نامناسب بودن هوای فرودگاه تبریز و جمع شدن آب در باند فرودگاه، هنگامیکه نشستن هواپیما با لغزندگی مواجه و در نتیجه هواپیما از باند خارج می شود. به علت تبحر خلبان اتفاق خاصی رخ نمی دهد اما برخورد هواپیما به کانالی در کنار باند باعث ترکید لاستیک چرخی از هواپیما می شود. »

به گفته او، علت وقوع این حادثه بوسیله کارشناسان مربوطه در حال بررسی است.

فوکر انفجار

این کارشناس هواپیمایی آسمان درباره اینکه، آیا خلبان اطلاع داشت در کنار باند کانل ساخته شده است، تصریح کرد: خلبان با تبحری که داشته است جان مسافران نجات می دهد اما هیچ کس از وجود کانال در کنار باند خبر نداشته است. ما هم از مسوولان فرودگاه تبریز این سوال را داریم. حفر کانال در کنار باند فرودگاه به چه دلیلی انجام گرفته است. بیاد مسوولان این فرودگاه پاسخ دهند.

فوکر 100 متعلق به آسمان با رجیستر ASL به تازگی بعد از مدتها زمینگیری، در ناوگان این شرکت فعال شده بود. هنگام فرود پس از ترکیدن لاستیک چرخ جلوی هواپیما، از باند خارج و به گودال یا کانالی در کنار باند فرو می رود. ظاهرا علاوه بر مشکلات هواپیما، باند فرودگاه تبریز نیز از استاندارد لازم برخوردار نیست. هواپیما به کمک چند دستگاه جرثقیل جابجا شد. در این حادثه دماغه آن آسیب زیادی دید.

 فوکر انفجار
برگرفته از خبرآنلاین

منبع پارس دیلی نیوز

هیچ نظری موجود نیست: