۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

به دنبال بازداشت یک گروه وابسته به ایران اعلام شد بحرين : ايران گروههای خرابکار در کشورهای عربی سازماندهی می کند

دستگاه امنیتی بحرین می گوید  ایران ممکن است به کشورهای خلیجی حمله کند


  
دبي- العربية
دستگاه امنیتی بحرين با انتشار گزارشی هشدار داد که گروهای خرابکار مرتبط با ایران در صورت حمله نظامي به تاسيسات هسته اي این کشور دست به حملاتی علیه کشورهای خلیجی خواهند زد.

رونامه کویتی القبس درشماره امروز شنبه 21-8-2010 نوشت که این گزارش بر اساس اعترفات اعضای یک گروه تروریستی که اخیرا در بحرین دستگیر شدند ، تهیه شده است.

منابع امنیتی بحرین هفته پیش از دستگیری اعضای یک شبکه خرابکاری در این کشور که با برخی از نهادهای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط بود خبر دادند.

در گزارش دستگاه امنیتی بحرین آمده است که اطلاعاتی از بحرين به دولت کويت وسعودی ارائه شده است که بر اساس آن از هشدار داده شد گروههای مسلح مرتبط با ايران در برخی از کشورهاي خليجی در صورت حمله نظامی به تاسيسات هسته ای ايران دست به اجرای عملياتی خرابکارانه خواهند زد.

گزارش افزود : " بازداشت شدگان اخیر در بحرین که تعداد آنها 250 نفر است اعتراف کرده اند که به يکی از سازمان های نظامی در يکي از کشورهاي منطقه وابسته هستند و ميان انها و گروهای زيرزمينی مستقر در کويت و عربستان هماهنگی وجود دارد."

اين منابع امنيتی يادآور شدند كه مقامات امنيتی کويت اين گزارش ها را جدی گرفته اند و اقدامات و تدابيرامنيتی لازم را انجام داده اند.

بنا بر اين گزارش امنيتی اين گروههای براي درگيري با نيروهاي ويژه و پلیس ضد شورش آموزش ديده اند همچنین در کويت چهل تا پنجاه گروه برای اجرای اقدامات خشونت آميز وعمليات خرابکارانه وجود دارد.

اين گزارش خاطر نشان کرد که از برنامه های اولیه این گروهای خرابکار ، به راه انداختن راهپيمايي مسالمت آميز در اعتراص به حمله نظامی احتمالی عليه ايران است تا درنهايت به اعمال خشونت آميز و آتش سوزی در نهادها دولتی و بمب گذاری در ترانسهای الکتریکی و هدف قرار دادن زیرساخت ها و مجتمع های تجاری منجر شود.

گزارش مزبور تاکید کرد اين عناصر سلاح سبک از یک کشور که از بهم زدن اوضاع منطقه سود می برد ، دریافت کرده اند و کاملا از موقعيت مراکز حساس و تاسيسات زيربنايی اطلاع دارند.

بر اساس این گزارش گروههای تروريستي در کويت و کشورهاي دیگر عربی از میان شهروندان اين کشورها و افراد مقيم تشکیل شده اند.


هیچ نظری موجود نیست: