۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

احمدی نژاد وزارت امور خارجه در مسائل خاور میانه ...نه ...

اسفندیار رحیم مشایی



محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران رئیس دفتر جنجالی خود اسفندیار رحیم مشایی را به سمت نماینده ویژه رئیس جمهور در امور خاورمیانه منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرانی "مهر" احمدی نژاد همچنین حمید بقایی را به عنوان نماینده ویژه رئیس‌ جمهوری در امور آسیا، محمدمهدی آخوندزاده به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور دریای خزر و ابوالفضل ظهره‌وند به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان منصوب کرد.

رئیس جمهور ایران در حکم مربوط به مشایی نوشته است: "جناب آقای اسفندیار رحیم‌مشایی، با استناد به اصل ۱۲۷ قانون اساسی، نظر به تعهد، دانش، شایستگی‌ها و تجارب مفید جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان نماینده ویژه رییس ‌جمهوری در امور خاورمیانه منصوب می‌شوید."

این اقدام احمدی نژاد در حالی روی می دهد که سخنان مشایی در هفته های اخیر، انتقاد های گسترده ای را در محافل اصولگرایان ایران در پی داشته است. همچنین اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ایران در نامه ای خطاب به احمدی نژاد، نسبت به اظهارات رئیس دفترش تذکر دادند.

پیش از این و در دوره نخست ریاست جمهوری احمدی نژاد، مشایی که سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی ایران را برعهده داشت، ملت ایران و اسرائیل را دوست هم دانست. در دور دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد مشایی را به عنوان معاون اول خود برگزیند که با واکنش شدید روحانیون قم مواجه شد.

آیت الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع تقلید قم با صدور فتوایی انتصاب مشایی در دولت را نامشروع و حرام دانسته بود. پس از آن آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران دستوربرکناری مشایی را از سمت معاون اولی صادرکرد که خبرگزاری ها متن دستور را که دست نویس است، منتشر کردند. از همین رو احمدی نژاد مشایی را به سمت رئیس دفتری خود برگزید.







هیچ نظری موجود نیست: