۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

منابع امنیتی اعلام کردند دستگیری اعضای " شبکه خرابکاری مرتبط با ایران " در بحرین

تصویر آرشیوی از نیروهای امنیتی بحرین
منابع امنیتی بحرین از دستگیری اعضای یک شبکه خرابکاری در این کشور که با برخی از نهادهای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط بود خبر دادند.

به گزارش العربیه ، این شبکه با پی گیری های مستمر دستگاه های امنیتی بحرین کشف شد و در همین راستا سه تن از گردانندگان آن به نامهای محمد حبیب منصور الصفاف مشهور به ابو مقداد، سعید میرزا احمد مشهور به سعید النوری و عبد الغنی علی عیسی خنجر دستگیر شدند.

منابع امنیتی بحرین می گویند که این شبکه با تقسیم ماموریت ها در میان اعضای خود، اهدافی همچون " آسیب رساندن به ثبات کشور و بر هم زدن امنیت عمومی " را پی گیری می کرد. بنا بر این گزارش این شبکه برای نیل به اهداف خود اقدام به " تشویق استفاده از روشهای خشونت آمیز و فعالیت های تروریستی و سوء استفاده از باورهای دینی برای ضربه زندن به منافع ملی" می کرد.

منابع رسانه ای همچنین از ارتباط این شبکه با برخی نهادهای ایرانی نزدیک به سران جمهوی اسلامی خبر داده اند.

همچنین در تازه ترین اقدامات سازمان های امنیتی بحرین در مبارزه با این شبکه، 94 بحرینی که توسط این شکبه برای دست زدن به اقدام های خرابکارانه سازماندهی شده اند و در ماههای اخیر دست به تخریب یا به آتش کشیدن اموال خصوصی و عموی در سراسر بحرین زده اند، دستگیر شدند.

بنا بر بیانیه ای که از تلویزیون دولتی بحرین قرائت شد، این افراد در "54 فقره اعمال خرابکارانه از جمله به آتش کشیدن 79 خودور و 27 کنتر برق منطقه ای، به آتش کشیدن لاسیتک های بزرگ در خیابان ها و حمله به مغازه ها و املاک عمومی دست دارند".

لازم به ذکر است که دولت بحرین اقدام به فیلتر کردن سایتی کرده است که از این اقدامات فیلمبرداری کرده و بر روی شبکه اینترنت پخش می کرد. بنا بر اظهارات مقامت بحرین این سایت در خارج از بحرین اداره می شد.


هیچ نظری موجود نیست: