۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

همسر تاج‌زاده خطاب به دادستان تهران: صدای مردم زجر کشيده را بشنويد


فخرالسادات محتشمی پور در کنار همسرش، مصطفی تاجزاده
فخرالسادات محتشمی پور در کنار همسرش، مصطفی تاجزاده
۱۳۸۹/۰۶/۰۲
فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاجزاده، در نامه‌ای به دادستان تهران خواستار اين شد که او صدای مردم زجر کشيده را بشنود و داد آنها را بستاند.

خانم محتشمی‌پور، در اين نامه که در وب‌سايت کلمه منتشر شده، می‌گويد به همراه ديگر خانواده زندانيان برای ملاقات راهی زندان شده ولی به او گفته‌اند همسرش در قرنطينه و يا به گفته خانم محتشمی پور، در انفرادی به سر می‌برد.

وی در اين نامه نوشته که اين هشتمين عريضه او به دادستان است و به لحاظ تندرستی همسرش، نگران مصطفی تاجزاده و وضعيت نگهداری از او در زندان است.

مصطفی تاج‌زاده، از اعضای برجسته سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی است که به دنبال شکايت از فرماندهان سپاه به دليل «دخالت در انتخابات رياست جمهوری»، يک بار ديگر به زندان فراخوانده شد.     

همسر مصطفی تاجزاده همچنين در اين نامه به تلاش‌های برای تماس با دادستان اشاره کرده و اين که هيچ يک از راه‌های تماس برقرار نشده و هيچ کس نه به او و نه به وکيل آقای تاج‌زاده پاسخ نداده است.

مصطفی ‌تاج‌زاده زمانی که در ميان بدرقه خانواده، دوستان و فعالان سياسی راهی زندان اوين بود، با بيان اين که شکايت خود او و شش تن ديگر از فعالان سياسی اصلاح‌طلب عليه فرماندهان سپاه نبايد به دست فراموشی سپرده شود، از کسانی که با وی هم نظرند خواست، «محبت خود را به خادمان خويش از طريق تلاش برای پيگيری اين شکايت دنبال کنند.»

وی در باره اين شکايت بود: «مقامات نظام بارها اعلام کرده‌اند که شکايت خود را از راه قانونی پيگيری کنيد. اکنون هفت نفر از قربانيان انتخابات سال ۸۸ که در سه دهه گذشته سمت‌های دولتی داشته‌اند و به لحاظ زندگی شخصی و اخلاقی از پاک‌ترين مديران کشور بوده‌اند عليه يک گروه مداخله‌گر در انتخابات که نهادهای نظامی و امنيتی را به خدمت گرفته است، شکايتی تسليم قوه قضاييه کردند.»

معاون سياسی وزارت کشور در دولت محمد خاتمی همچنين گفته بود: «سخنرانی مقام نظامی- امنيتی که مستند شکايت ما است بيانگر يک کودتای انتخاباتی است. در آمريکا شنودگذاری رييس جمهور در ستاد رقيب در نهايت منجر به استعفای نيسکون شد، اما در ايران يک گروه کودتا گر رسماً اعتراف می‌کنند که ستاد انتخاباتی رقيب، ستاد دشمن است و نحوه از کار انداختن نظارت آن بر انتخابات را با افتخارشرح می‌دهند.»

آقای تاج‌زاده از جمله هفت شاکی «سردار مشفق»، از فرماندهان ارشد قرارگاه ثارالله، است که اخيراً همراه با شش اصلاح‌طلب ديگر دادخواستی را به قوه قضاييه ارائه کرده و خواستار تعقيب قانونی برخی از فرماندهان سپاه به اتهام دخالت در انتخابات و سرکوب‌های سال گذشته شده است.

 پیشتر،‌ يدالله جوانی، معاون سياسی سپاه پاسداران، در واکنش به اعلام جرم هفت تن از فعالان سياسی اصلاح‌طلب عليه برخی از فرماندهان سپاه با حمايت تلويحی از سخنان سردار شفق، اقدام فعالان سياسی اصلاح‌طلب را «انتقام جويی جريان فتنه» از فرماندهان سپاه و بسيج قلمداد کرده بود

هیچ نظری موجود نیست: