۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

ممانعت از مراسم مردم سنی مذهب سقز/ بازداشت دست کم چهار تن













ماموران امنیتی مانع برگزاری مراسم مذهبی هم وطنان سنی مذهب در شهر سقز شده و چندین تن از ایشان را بازداشت کردند.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نیروهای اطلاعاتی سقز روز پنج شنبه بیست و هشتم مردادماه، به منازل شخصی شهروندان سنی مذهب حمله کرده تا مانع از برگزاری مراسم مذهبی ایشان با نام "مکتب قرآن" شوند. این افراد بدون مجوز قانونی وارد حریم خصوصی و منازل شخصی افراد شده و برخی وسایل شخصی خانواده‌ها ائم از سی دی، کتاب، جزوه، عکس، سند ساختمانی، کارت ملی، دفترچه خدمات درمانی و شناسنامه را با خود بردند.

ساعت 6 عصر روز پنج شنبه نیز دو نفر از این افراد به نام های جمال الدین هبکی و ناصرزمانیان را دستگیر و به نقطه ی نامعلومی منتقل کردند.

هم چنین ابوبکر عشقی، سالار توفیق پور و چندین نفر دیگر که هنوز اطلاع دقیقی از نام و تعداد آنها در دست نیست، دستگیر و روانه اطلاعات سقز شدند و خانوادهای نامبردگان تا کنون از سرنوشت ایشان اطلاعی ندارند.

هم چنین ساعت 8 بعدازظهر صدها نفر از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، خیابان های منتهی به محل برگزاری مراسم واقع در شهرک شهرداری، خیابان دکتر خالدی را بسته و مانع از مراجعه و حضور مردم به محل مراسم شدند که نهایتاً موجب تجمع مردم شد.




۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام بر ملت عزیز بلوچ
طاعات و عباداتتان در ماه رمضان قبول درگاه رب العزت باد.
رژیم این روزها مانند سگ هاری شده است که پاچه صاحبانش مثل کروبی را می گیرد تا چه برسد بر من و شمای بلوچ و اهل سنت رحم و انصافی بکند و شهریاری فرومایه و نوکراکان دیگر علی خامنه ای بی خرد در بلوچستان بیش از هر زمانی مردم تحت ستم را به بهانه های واهی راهی زندانها می کند و در نقاط دور افتاده همچون گذشته مردم را بی سبب به گلوله می بندد و این روزها این چنین اتفاقاتی بیتر در بلوچستان و کردستان اتفاق می افتد اما شور بختانه اطلاع رسانی ما نسبت به برادران کورد بسیار کمتر و یا برابر با هیچ است و دوستان و بزرگان سیاسی فقط حرفهای تکراری را می زنند گرچه برای همین زحمت ناچیزشان بی نهایت سپاسگزاریم ولی من بعنوان یک بلوچ از همه سیاسیون و روشنفکران ، مبارزان ،آزاداندیشان و دلسوزان راستین خواهشمندم بیایید دو رنگیها را کنار بگذارید و زیر یک پرچم برای عزت و آزادی مردم خویش تلاش بیتری کنید و به کارها و زحماتی که تاکنون کشیده اید راضی نباشید چون اگر از جانب حق بنگریم هیچ کاری صورت نگرفته و راه دشواری را در پیش دارید همانطور که دشمن هم آرام ننشسته و با انواع حیله ها و دسیسه ها برای شکست جبهه مبارزان در تلاش است و می بینیم که بلوچهای سست عنصر و فرصت طلب را هم در همیت زمان بکار می گیرد و اینجاست که شما سروران و عزیزان بیش از پیش هوشیار باشید و با صبر و تدبیر و اتحاد و به دور از غرور و تکبر و ریا به مبارزه خود علیه این رژیم فاشیستی روحی تازه بدهید و یقین داشته باشید ، شما فرزندان و عزیزان ملت بلوچ چنان ضرباتی را بر پیکرش خواهید زد که فروپاشی و سرنگونیش را تسریع خواهد داد و رژیم هم بیش از هر ملتی اکنون از همین ملت می ترسد که خود برای شهادت بی قرار است.
یا شهادت یا سعادت
میر یونس بلوچ

ناشناس گفت...

فکر نمیکنم با این ترفنده ها راه به جای ببری و تو هرگز قدر نخواهی بود که بین ملت بلوچ تفرقه ایجاد کنی تو ماموریت خوبی داری ماموریت تفرقه و توطئه بین ملت بلوچ توهین به طوایف کار درستی نیست برایت متاسفیم
محمد از نروژ

ناشناس گفت...

گزارشی مختصراز: حمله نیروهای گارد ویژه،اطلاعاتی،انتظامی و لباس شخصی به مکتب قران درشهرستان سقز- در طول هفته ای که گذشت : ( هشتم شهریورماه 1389)
بازهم اقدام دیگری از فاشیسمهای ولایت مدار حکومت تشیع ولائی دروغ پرداز فسادگستر دیکتاتور محور، در جهت ایجاد وحدت شیعه و سنی بهمانند اقتضای طبیعتشان،عملی گردید.

درطول دوازده روز گذشته از پنجشنبه 28/5/89 تا دوشنبه 8/6/89 :
1- بر اساس گزارشهای رسیده روز پنج شنبه و شب جمعه 28 و 29/5/89 نیروهای گارد ویژه،اطلاعاتی،انتظامی و لباس شخصی و حتی راهنمایی و رانندگی ،با مردمی که برای شرکت در مراسم مذهبی رمضان ویژه مناطق سنی نشین، که در منازل شخصی افراد مکتب قرآن سقز( پیروان احمد مفتی زاده )، در حال برگزاری بود؛ با ضربات باتوم و مشت و لگد وحشیانه حمله ور شده و افراد یتیم و مسن و روزه دار را مجروح، و به انها توهین شخصی و عقیدتی نموده ، ودر ادامه شش نفر افرادروزه دارمکتب قرآن سقز دستگیر،و به محل های نامعلومی منقل شده و پس از چند روز شکنجه و اذیت و آزار زیاد جسمی وروحی، در زندان اطلاعات سقز، زندانی بودند. ازساعت 2 روزپنج شنبه مورخ 28-05-1389نیروهای اطلاعاتی بدون مجوزقانونی وارد حریم خصوصی ومنازل شخصی افراد شده و وسایل خصوصی وشخصی خانوادهارا باخود بردند. ازجمله: سی دی ،کتاب ،جزوه، عکس، سندساختمانی، کارت ملی،دفترچه خدمات درمانی ،شناسنامه وسند ماشین و ...
2- روز شنبه 30/5/89 بازهم سربازان گمنام امام زمان به همان منازل واقع در شهرستان سقز، خیابان دکتر خالدی شهرک شهرداری ،یورش برده و چهار نفر دیگر را بازداشت و به محل های نامعلومی انتقال دادند.
3- روز دوشنبه 1/6/89 برای بار سوم از ساعت 5 عصر تا 11 شب، حدود 1000تا 1500 نفر نیروهای گارد ویژه، لباس شخصی، راهنمای و رانندگی وحتی پلیس ضد شورش زنان، با چنگ ودندان مسلح، افراد و منازل مسکونی مکتب قرآنیها را محاصره کرده، و با ایجاد رعب وحشت برای زنان و کودکان و افراد بی دفاع، بطرف ساختمانهای مسکونی، وحشیانه حمله ور شده وشروع به شکستن شیشه ها ودرب ورودی منازل کردند. وحتی از تردّد اهالی محل نیز به خانه هایشان جلوگیری نمودند. بنا به گفته خود نیروها(یگان ویژه ذوالفقارکرماشان، نیروهای گارد ویژه ی رهبری ) از بالا دستور گرفته اند روزه نباشند- تا انچه در توان دارند بر مردم بی دفاع بکوبند- و دستور تیراندازی هم به انها داده شده است.
4- روز پنجشنبه 4/6/89 از ساعت 5 عصر تا 5/8 برای چندمین بار، ساختمانها و افراد مکتب قران، محل برگزاری مراسم مذهبی، از طرف همان نیروهای مذکور تحت محاصره قرار گرفته، تا از اجرای مراسم بدون مجوزاز طرف حکومت، ممانعت نمایند. بصورتی که اگر یکنفر مهمان هم از انجا عبور کرده ، مورد جستجو وبازرسی این نیروها قرار گرفته است. مرتب در طول این روزها، نیروهای مذکور به بهانه های گوناگون وارد منازل مسکونی شده و...

اسامی باز داشت شدگان روز پنج شنبه : 1- ناصر زمانیان کارمند بانک ملی2- محمد جمال هبکی دبیر شیمی دبیرستانهای سقز3- سالار توفیق پور4- مختار محمدی5- ابوبکر عشقی.6- جمال مرادی

اسامی افراد بازداشت شدگان روز شنبه: 1- علی اسماعیلی کارمند باز نشسته اداره غلّه 2- مهندس محمد طاهر سلطانی اردلان3- مصطفی محمدی کارمند بازنشسته اداره کار4- حامد جلالی دبیر شیمی دبیرستانهای سقز.
قابل ذکر است که در رمضان سال 1386 هم بیش از 600 نفر از پیروان علامه مفتی زاده در مناطق مختلف کردستان به جرم سنی بودن بازداشت و از اجرای مراسمهای دینی انها جلوگیری شد.و این درحالی است که حاکمیت خودمیداند که کار پیروان احمد مفتی زاده بنا به توصیه رهبرشان فعلا” : تزکیه خود و دعوت و هدایت دیگران است بدون فعالیت سیاسی .

همچنین تمام مردم این شهرستان سنّی مذهب و کُرد بوده که از طرف حکومت حق برگزاری مراسم مذهبی و دینی خود را نداشته درحالیکه همان روز اهل تشیع که غیربومی می باشند درحسینیه این شهرستان - واقع درخیابان اصلی - مراسم برگزارکرده وسدّ معبر نموده مانع تردّد مردم می شوند.
برای تمام مردم سوال ایجاد کرده که چرا همه ی مخالفان اهل سنت در مناطق سنی نشین ازادنه فعالیت دارند،امّا...؟؟؟

کرد- از کردستان بیدار ستمدیده