۱۳۸۹ شهریور ۸, دوشنبه

مهدی کروبی از شکایت اصلاح طلبان علیه فرماندهان سپاه حمایت کرد

مهدی کروبی



مهدی کروبی نامزد معترض به نتایج انتخابات گذشته از شکایت اعضای شورای مرکزی دو حزب اصلاح طلب علیه فرماندهان سپاه به دلیل " تقلب انتخاباتی " حمایت کرد.

کروبی که شب یکشنبه در جمع تعدادی از جوانان اصلاح طلب سخن می گفت فراخواندن شکایت کنندگان به زندان را نشانه عکس العمل حاکمیت به شکایت آنها دانست و تاکید کرد با بگیر وببند وبازگرداندن آنها به زندان مساله حل نمی شود.

هفت نفر از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از احزاب عمده اصلاح طلبان اخیرا با استناد به سخنرانی سردار مشفق از فرماندهان قرارگاه ثارالله در مشهد ، فرماندهان سپاه را به " کودتا " علیه مردم و دست داشتن در " تقلب سازمان یافته " به هدف پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات گذشته متهم کردند.

بر اساس سخنرانی این فرمانده سپاه که به شکل گسترده ای توزیع شد موسوی و کروبی به تلاش برای " به زیرکشیدن رهبری " متهم شدند و اقدامات سپاه برای جلوگیری از پیروزی این دو نامزد اصلاح طلب تشریح شده است.

دستگاه قضایی اما پس از انتشار شکایت نامه سران احزاب اصلاح طلب تعدادی از آنان را به زندان احضار کرد.

بر اساس گزارش سحام نیوز کروبی گفت : " ما می گوییم نه تنها تقلب شده و در حد یکی دو میلیون نبوده که فراگیر بوده و از قبل سرنوشت انتخابات تعیین شده بود. تنظیم شده بود که آن طرف ۲۵ میلیون و این طرف هم چند میلیون و یکطرف هم حدود ۳۰۰هزار تا رای داشته باشد."

او افزود " من درخواست می کنم یک جلسه بگذراند هر کجا که می خواهند دانشگاه ، مسجد ، صدا و سیما و در این جلسه نمایندگانی از حاکمیت ( هم نظارت و هم اجرا) حاضر باشند تا در این جلسه ثابت کنیم که نه تنها تقلب شده که کاملا مهندسی شده و سرنوشتش از قبل تعیین شده بوده است."

کروبی خطاب به حاکمیت گفت : "خودتان می دانید که در میان مردم رای ندارید و یا حداقل رایتان کم است . من حاضرم با هر کس که گفتید ، از هر کجا که گفتید ، از قهوه خانه ها شروع کنیم تا سینما و زیارتگاه ها ، از شمال تا جنوب ، از شرق تا غرب ، سواره و پیاده در شهرها و بین راه برویم ، ببینیم و بپرسیم که مردم به چه کسی وچه گروه تمایل و گرایش دارند ."



هیچ نظری موجود نیست: