۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

صادق لاريجاني: "طرح اسلام ايراني احمدی نژاد مغالطه‌ است


ايلنا: رييس قوه قضاييه تکرار اظهارنظرهايي در خصوص اسلام ايراني و مکتب ايراني را کاملاً انحرافي و ناسازگار با اعتقادات عميق اسلامي دانست و گفت: طرح چنين مسئله‌اي در واقع مغالطه‌اي است که بايد از تکرار آن پرهيز شود.
به گزارش ايلنا آيت‌الله صادق لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي سفر مقام معظم رهبري به قم و استقبال باشکوه مردم و روحانيت و مراجع از ايشان را تاريخي و ماندگار توصيف کرد و گفت: سفر مقام معظم رهبري به قم و استقبال باشکوه از ايشان، ادعاهاي کذب و تفرقه‌انگيز رسانه‌هاي غربي و اذناب داخلي آنان را باطل کرد.
رييس قوه قضاييه با اشاره به ادعاهاي کذب رسانه‌هاي غربي و همراهي برخي در داخل با اين ادعاها مبني بر فاصله افتادن ميان روحانيت معظم شيعه و حوزه با ولايت گفت: يکي از مهمترين آثار و برکات اين سفر ماندگار و تاريخي، ابطال ادعاهاي نادرست و کذب رسانه‌هاي غربي و اذناب آنان درباره فاصله افتادن ميان روحانيت شيعه و مقام ولايت فقيه بود که اين ادعاهاي کذب در طول يکسال گذشته بارها و بارها تکرار شد اما در پايان اين سفر رسانه‌هاي مدعي غرب، مجبور شدند اعتراف کنند که پيش‌بيني و ادعاهايشان در اين باره اشتباه و اين استقبال از نظر آنها نيز غيرمنتظره بوده است.
وي با پربرکت خواندن سفر مقام معظم رهبري به قم و سخنان ايشان در ديدار با روحانيون، جلسه با جامعه مدرسين حوزه علميه قم، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم قم افزود: سخنان مقام معظم رهبري در ديدارهاي مختلف شهر قم بسيار جامع، متين و پرمحتوي و در ابعاد داخلي و بين‌المللي تأثيرگذار بود واميدواريم با تبيين اين سخنان ارزشمند به ويژه در خصوص جايگاه و جهات علمي حوزه‌هاي علميه و لزوم پاسخگويي به نيازهاي جهان اسلام و خصوصاً شبهات مطرح شده، شاهد حرکتي نو و علمي در سطح حوزه علميه قم و ساير حوزه‌هاي علميه باشيم.
لاريجاني اظهارداشت: حفظ اعتدال در رفتار و شيوه‌هاي عملي طلاب و فضلا و روحانيون خصوصاً نسبت به مراجع و ساير ارتباطات حوزوي نکته درخور توجهي است که در سخنان مقام معظم رهبري به خوبي و با ظرافت مطرح و تبيين شد و اميدواريم از سوي حوزه‌هاي علميه به خوبي مورد توجه قرار گيرد.
رئيس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به تکرار پاره‌اي اظهارنظرها در خصوص اسلام ايراني و مکتب ايراني با انتقاد از طرح چنين سخناني در محافل مختلف، ترويج بحث مکتب ايراني و يا اسلام ايراني را کاملاً انحرافي و ناسازگار با اعتقادات عميق اسلامي دانست و افزود: طرح چنين مسئله‌اي در واقع مغالطه‌اي است که بايد از تکرار آن پرهيز شود.
لاريجاني خواستار دقت‌نظر در طرح سخنان مربوط به عقايد اسلامي از سوي همه صاحب‌نظران و مسئولان شد و افزود: اسلام ايراني تعبير نادرستي است که مخالف با تعبيرصريح قرآن و آيات و روايات و اعتقادات اسلامي است چرا که اسلام ديني جهاني است که اختصاص به زمان و مکان خاصي ندارد. اسلام، ايراني و غيرايراني ندارد. قرآن کريم مي‌فرمايد: هذا بيان للناس. مخاطب قرآن همه انسانها هستند و قرآن بيان براي همه انسانهاست.
وي ادامه داد:اسلام واقعيتي متعالي است که متعلق به کشوري خاص نيست و لذا توصيف اسلام به ايراني خطاي فاحش و مغلطه‌آميزي است. در پاره‌اي روايات آمده است که حقيقت اسلام، «ما جاء به النبي» است. واضح است که آنچه پيامبر آورده است، ايراني و غير ايراني ندارد. توحيد و نبوت و معاد و ولايت و امثال آن حقايق متعاليه‌اي هستند که ربطي به قومي خاص ندارند. طرح چنين مغالطه‌هايي آثار نامناسبي در بعد داخلي و خارجي خواهد داشت. نبايد با چنين سخناني بهانه به دست کساني داد که ايرانيان را مقابل اسلام معرفي مي‌کردند.
رئيس قوه قضاييه تأکيد کرد: اگر منظور از اسلام ايراني، فهم اصيل ايرانيان در تبعيت از ولايت اهل بيت (عليه‌السلام) و انتظار ظهور است چرا از عبارت اسلام اهل بيت استفاده نمي‌کنيم تا اذهان متدينان و مخلصان ولايت را مشوش و نگران نکنيم.
وي تصريح کرد: بايد به عنوان يک کشور اسلامي الگويي وحدت آفرين براي تمام جهان اسلام باشيم و تمام مسلمانان جهان بدانند که برادران ما هستند.
لاريجاني در ادامه با اشاره به ايام پربرکت ماه ذي‌الحجه ابراز اميدواري کرد: مسلمانان و شيعيان بتوانند از برکات اين ماه بهره‌مند شوند.
در ادامه جلسه، رئيس سازمان پزشکي قانوني نيز گزارشي از برنامه‌ها و عملکرد اين سازمان ارايه داد.
دکتر شجاعي درخصوص شرايط سخت و فعاليت در سازمان پزشکي قانوني گفت: اشتغال در پزشکي قانوني به علت مسئوليت سنگين، نوع کار، عوارض جسماني و رواني و مشکلات اجتماعي آن جذابيت چنداني ندارد و در تمام دنيا براي جذب کارشناسان خبره و ايجاد انگيزه اشتغال تسهيلات مناسبي در نظر مي‌گيرند و اميدواريم در خصوص بودجه و امکانات پزشکي قانوني اقدامات مناسبي صورت گيرد.
رئيس سازمان پزشکي قانوني افزود: سازمان پزشکي قانوني کشور با رويکرد نوانديشي و نوآوري در عرصه‌هاي مختلف علمي و تحقيقاتي، از تمامي صاحب‌نظران و انديشمندان دعوت مي‌کند تا با هم‌انديشي و تعامل هرچه بيشتر، زمينه را براي تحقق اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و خدمت رساني به ملت شريف ايران اسلامي فراهم کنند.
وي تأکيد کرد: اين سازمان در چشم انداز برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه در نظر دارد تا پيشرفته‌ترين و معتبرترين مرکز پزشکي قانوني در منطقه باشد و اين مهم با بهره‌گيري از نيروهاي کارآمد و متخصص با استفاده از تجهيزات پيشرفته و فن‌آوري هاي نوين و انجام فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي محقق خواهد شد.
به گفته وي عزم سازمان پزشکي قانوني کشور در ارايه خدمات، با صحت، دقت و سرعت و بر اساس اصول علمي براي نيل به عدالت و تکريم ملت شريف ايران است و مرکز تحقيقات اين سازمان در حال حاضر بزرگترين و پيشرفته‌ترين مرکز پزشکي قانوني در خاورميانه است.
به گفته رئيس سازمان پزشکي قانوني حذف مراجعه مکرر به دستگاه قضايي در بخش عمده‌اي از خدمات‌رساني به منظور رفع اطاله دادرسي، جلب همکاري حدود سه هزار نفر از اساتيد برجسته دانشگاههاي علوم پزشکي سراسر کشور براي عضويت و همکاري در کميسيون هاي پزشکي و مشاوره‌هاي تخصصي و فوق تخصصي پزشکي، کاهش ميانگين زمان پاسخگويي در حوزه‌هاي مختلف، تدوين کتاب ارش و ديه اندام و کتاب پژوهشي در ارش و نقص عضوي به منظور ايجاد وحدت رويه و مستند و مستدل نمودن تعيين ارش و نقص عضوي با حدود 2000 نفر ساعت کار کارشناسي، تدوين مجموعه ارکان ضروري گواهي‌ها و نظرات کارشناسي، معاينات باليني به منظور ايجاد وحدت رويه، تهيه دستورالعمل سقط جنين درماني و تهيه و اصلاح دستورالعمل کميسيون‌هاي تخصصي، دستورالعمل پرونده‌هاي رسوبي براي تسريع و تسهيل خدمات از جمله بهترين اقدامات پزشکي قانوني در حوزه پزشکي و باليني بوده است .
شجاعي اعلام کرد: هم اکنون 336 مرکز پزشکي قانوني در سراسر کشور فعال است.

هیچ نظری موجود نیست: