۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

شرکت حمل و نقل فرانسوی: محموله سلاح غیرمجاز از ایران می‌آمد


بازدید خبرنگاران از محموله کشف شده
سربازان مهمات کشف شده را به خبرنگاران نشان می‌دهند
یک شرکت حمل و نقل بین المللی اعلام کرده است که محموله غیرمجاز اسلحه ای که در نیجریه از یکی از کشتی های تحت مسئولیت این شرکت توقیف شده بود، متعلق به یک تاجر ایرانی است و در بندرعباس در جنوب ایران بارگیری شده است.
شرکت "سی‌ام‌آ - سی‌جی‌ام" که مرکز آن در فرانسه است، می گوید که ۱۳ کانتینر توقیف شده، توسط یک تاجر ایرانی بارگیری و مهر و موم شده بود که نامش در هیچ یک از فهرست های افراد ممنوعه دیده نمی شد.
به گفته این شرکت، محموله مذکور در ماه ژوئیه در بندر لاگوس در نیجریه تخلیه شد، اما صاحب آن هفته گذشته خواستار انتقالش به کشور گامبیا شده بود.
مأموران امنیتی نیجریه این محموله را توقیف و بازرسی کردند و در آن مقادیری راکت ۱۰۷ میلیمتری، گلوله تفنگ و تسلیحات و مهمات دیگر یافتند.
مقامات اسرائیلی می گویند که ایران قصد داشته این محموله را نهایتا به نوار غزه منتقل کند و در اختیار گروه حماس قرار دهد.
بعضی گزارش های رسانه ای از بازداشت دو نفر در ارتباط با این محموله در نیجریه حکایت دارد، اما مسئولان این کشور این گزارش ها را تأیید نمی کنند.
مقامات دولت ایران و مسئولان سفارت این کشور در نیجریه هنوز در مورد انتساب این محموله به ایران واکنشی نشان نداده اند.
مسئولان امنیتی نیجریه بخشی از محتوای محموله توقیف شده را به خبرنگاران نشان داده اند.
آنها می گویند که راکت انداز، نارنجک و مواد منفجره هم در کانتینرها بوده است، اما این اقلام به خبرنگاران نشان داده نشده است.
ایران تولید کننده راکت انداز و راکت ۱۰۷ میلیمتری است که می توان با استفاده از آن اهدافی را از فاصله دور و با دقت بالا مورد حمله قرار داد.

هیچ نظری موجود نیست: