۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

همسر سعید ملک پور می گوید برای شوهرش حکم اعدام در نظر گرفته شده است


زندان اوین
گفته می شود که آقای ملک پور در زندان اوین نگهداری می شود
همسر سعید ملک پور که برای بیش از دو سال در ارتباط با جرایم اینترنتی - از جمله "مدیریت سایت های مستهجن" - در زندان بوده است می گوید نگران است برای او حکم اعدام صادر شود.
فاطمه افتخاری در نامه ای سرگشاده به آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران نوشته است که براساس گفت و گوی اخیر قاضی پرونده با وکیل آقای ملک پور، دادگاه برای شوهرش حکم اعدام در نظر گرفته است.
او در این نامه خواهان رعایت اصول دادرسی در مورد همسرش شده است و می گوید که وی 12 ماه از حبس را در سلول انفرادی گذرانده است.
براساس این نامه سعید ملک پور بیش از دو سال پیش در ارتباط با جرایم رایانه ای - در پرونده موسوم به "مضلین 2" - دستگیر شد.
خانم افتخاری نوشته است که اتهامات همسرش که در جریان یک دادگاه 15 دقیقه ای مطرح شده "خلاف واقع" است و به راحتی با حضور یک متخصص علوم کامپیوتر در دادگاه می توان عدم صحت آنها را ثابت کرد.
او در گفت و گو با تلویزیون فارسی بی بی سی گفت تبلیغ علیه نظام از طریق مدیریت سایت های مستهجن، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه های معاند نظام، و فساد فی الارض از جمله اتهاماتی است که به همسرش وارد شده است.
خانم افتخاری گفت: "طبق گفت و گویی که وکیل پرونده همسرم با قاضی مقیسه داشتند، ایشان گفته بودند که حکم اعدام مد نظرشان است و روند دادرسی به گونه ای بوده است که سعید حتی اجازه نداشته است پرونده اش را بخواند تا بتواند از خود دفاع کند. یا حتی اجازه ملاقات مستمر با وکیل را به او نمی دهند."
خانم افتخاری در نامه به رئیس قوه قضاییه نوشت که بازجویی های آقای ملک پور توسط پدافند سایبری سپاه و تحت شکنجه شدید جسمی و روانی بوده است.
او به بی بی سی گفت که تنها مستندات ارائه شده به دادگاه اعترافاتی است که همسر او "تحت شکنجه و فشار و تهدید علیه خود و خانواده اش انجام داده است" و اینکه همسرش را در زندان اوین ملاقات کرده و آثار شکنجه بر بدن او کاملا واضح بوده است.
او در نامه اش همچنین نوشت که آقای ملک پور برای دفاع از خود نیازمند کارشناس بی طرف کامپیوتر و همچنین دسترسی کافی به وکیل قانونی خود در محیطی مجهز به امکانات فنی مناسب، مانند دسترسی به کامپیوتر و اینترنت است. درخواستی که به گفته او قاضی دادگاه رد کرده است.
خانم افتخاری در این نامه شکایت می کند که اعترافات سعید ملک پور "بارها و بارها در برنامه هایی با عنوان مستند شوک و گرداب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش گردیده است" درحالی که هنوز رسما در دادگاه گناهکار شناخته نشده است.
او این برنامه های تلویزیونی را عامل "تخریب و هتک آبروی" افراد از جمله شوهرش خواند.
او گفت که هرچند شوهرش تمام اتهامات را در دادگاه رد کرده است اما به نظر می رسد که دادگاه بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و اینکه قاضی دادگاه به اظهارات ماموران امنیتی در پرونده اعتماد کامل دارد و هیچ نیازی به بررسی نمی بیند و توجهی به دفاعیات همسر او ندارد.
مجلس ایران در سال 1386 طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن افرادی که در زمینه تولید فیلم های "مستهجن" محکوم می شوند می توانند با اعدام مواجه شوند.
براساس آن طرح تولید و پخش این تصاویر مصداق "افساد فی الارض" شناخته می شد که در قانون مجازات اسلامی ایران برای آن مجازات اعدام تعیین شده است اما شورای نگهبان این مصوبه و نمونه اصلاح شده آن را خلاف شرع تشخیص داد.

هیچ نظری موجود نیست: