۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

داماد امام جمعه اهل سنت زاهدان بازداشت شد

عبدالعلیم شه بخش
بیش از دو هفته از بازداشت عبدالعلیم شه بخش، داماد و برادزاده یکی از علمای اهل سنت ایران می گذرد
یکی از علمای اهل سنت ایران گفت که بیش از دو هفته از بازداشت عبدالعلیم شه بخش، داماد مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان می گذرد و پیگیری خانواده او برای ملاقات با او هم بی نتیجه بوده است.
مولوی عبدالمجید مراد‌زهی، استاد حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان روز دوشنبه ۳ آبان ماه (۲۵ اکتبر) به بی بی سی فارسی گفت که عبدالعلیم شه بخش دو هفته پیش به تهران احضار و بازداشت شده است.
او درباره بازداشت آقای شه بخش گفت: "در پی ضبط گذرنامه و لپ تاپ مولوی عبدالحمید و آقای شه بخش که در سفر ترکیه همراه او بوده است، بیش از دو هفته پیش به آنها اطلاع داده شد که برای پس گرفتن لپ تاپ به تهران مراجعه کنند که آقای شه بخش مراجعه و از آن زمان بازداشت شده است."
حدود سه ماه پیش ماموران امنیتی در فرودگاه امام خمینی تهران گذرنامه و لپ تاپ مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی و داماد او را در بازگشت از سفر ترکیه به ایران ضبط کردند.
مولوی عبدالمجید علت سفر آنها به ترکیه را شرکت در یک کنفرانس اسلامی در این کشور عنوان کرد.
به گفته مولوی عبدالمجید، هنوز مشخص نشده است که آقای شه بخش به چه اتهامی بازداشت شده است و پیگیری های خانواده او برای اطلاع از محل بازداشت او یا ملاقات با او بی نتیجه مانده است.
مولوی عبدالمجید گفت که آقای شه بخش معروف به حاج عبدالرحیم، مسئول امور ساختمانی مسجد مکی اهل سنت شهر زاهدان است.
خبرگزاری فارس روز دوشنبه ۳ آبان با انتشار خبری آقای شه بخش را به داشتن "ارتباطات خاص با بیگانگان و سوءاستفاده از اموال عمومی" متهم کرده است.
در این خبر آمده که عبدالرحیم شه بخش تا کنون به برخی کشورها از جمله امارات و ترکیه رفت و آمدهای مشکوکی داشته است.
چندی پیش مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، نسبت به ممانعت از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در نمازخانه های تهران اعتراض کرده بود و خواهان رعایت حق آزادی اهل سنت در برگزاری نماز جماعت شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: