۱۳۸۹ آبان ۵, چهارشنبه

پورمحمدی: احمدی‌نژاد برای اثبات اتهاماتش علیه هاشمی رفسنجانی مدرک نداد


هاشمی رفسنجانی - احمدی نژاد
محمود احمدی نژاد و هوادارانش تاکنون بارها هاشمی رفسنجانی و فرزندانش را هدف اتهامات اقتصادی و امنیتی قرار داه اند
مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل ایران گفت تا آنجا که اطلاع دارد، محمود احمدی نژاد در مورد اتهاماتی که در مناظره های انتخاباتی علیه اکبر هاشمی رفسنجانی و همچنین در "موارد دیگر" مطرح کرده بود، مدرکی ارائه نکرده است.
به گزارش ایلنا، آقای پورمحمدی ۴ آبان (۲۶ اکتبر) در مراسم نقد و بررسی عملکرد قوه قضائیه، که توسط "کانون دانشجویان مسلمان دانشگاه امیرکبیر" برگزار می‌شد، تاکید کرد: "رئیس‌جمهور و سایر افراد که نسبت‌هایی را به دیگران می‌دهند همواره باید مستنداتی همراه داشته باشند که به مراجع مسئول داده شود".
در جریان مناظره تلویزیونی میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم، آقای احمدی نژاد گفت که "بی قانونی" و "قانون گریزی" را در ثروتمند شدن فرزندان کسانی چون اکبر هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری، که هر دو از چهره های با نفوذ روحانی ایران هستند، موثر می داند.
رئیس‌جمهور و سایر افراد که نسبت‌هایی را به دیگران می‌دهند همواره باید مستنداتی همراه داشته باشند که به مراجع مسئول داده شود.
مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور
وی همچنین آقای هاشمی رفسنجانی را متهم کرد که در اوایل کار دولت نهم به "پادشاه یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس" پیغام داده است که این دولت به زودی سقوط خواهد کرد.

کسب نظر از رهبر در مورد 'پرونده های مهم'

رئیس سازمان بازرسی کل ایران، در پاسخ به سوالی در مورد رسیدگی به پرونده های اقتصادی گفت که تعدادی از "پرونده‌های مهم" در شورای عالی امنیت ملی رسیدگی و نظر رهبری در مورد آنها پرسیده شده و در نتیجه "با توجه به مصلحت‌ها و ملاحظات، برخی پرونده‌ها دیرتر رسیدگی می‌شود".
مصطفی پورمحمدی در مورد چگونگی برخورد با رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت که بحث دستگیری "چهره‌های اصلی" در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و برای کسب نظر به اطلاع رهبر جمهوری اسلامی رسیده است.
وی افزود: "البته برای دستگاه قضایی کاری ندارد که با آنها برخورد کرده و آنها را دستگیر کند و حتی باعث تبلیغات برای آن هم خواهد شد. اما آیا مصلحت کشور اقتضای آن را دارد؟"
مصطفی پورمحمدی در مورد چگونگی برخورد با رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری گفت که بحث دستگیری "چهره‌های اصلی" در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و برای کسب نظر به اطلاع رهبر جمهوری اسلامی رسیده است.
آقای پورمحمدی با تاکید بر اینکه در برخورد با "سران فتنه" هیچ گونه کوتاهی رخ نداده است، اظهار داشت: "در این بخش باید کار بیشتری صورت گیرد و باید به اشکالات پاسخ داد و دغدغه‌ها را کم کرد".
بسیاری از هواداران رهبر جمهوری اسلامی، در اشاره به میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی، رهبران اصلاح طلب معترض به انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، از عنوان "سران فتنه" استفاده می کنند.
یک ماه و نیم پیش، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، در مورد احتمال برخورد با رهبران اصلاح طلب گفته بود: "محاکمه سران فتنه به طور یقین یک مطالبه عمومی است و دستگاه قضا ضمن رعایت عدالت، در این پرونده مسامحه نخواهد کرد."

هیچ نظری موجود نیست: