۱۳۸۹ دی ۲۲, چهارشنبه

مردان می‌توانند زنان خود را تنبیه بدنی کنند!؟




جهان زن ـ خوب است که حاکمان دین، چهره خود را تمامأ عیان می کنند. این که آن ها در نشریاتشان جرئت کرده اند از تنبیه زنان سخن بگوید، نشان می دهد که خود را در موضع قدرت دیده اند. و از این طریق می خواهند بخشی از مردان عقب مانده را با خود همسو کنند. اما اکثریت زنان کشور و بویژه دختران جوان به همراه مردان و پسران جوان با این خشونت خانگی و قانونی و شرعی شده، به شدت مقابله خواهند کرد. آن ها نخواهند توانست با نسل امید چنین بی شرمانه برخورد کنند.

معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه:
مردان می‌توانند زنان خود را تنبیه بدنی کنند
۲۰ دی ۱۳۸۹
پنجاه و پنجمین شماره «پرتو پژوهش» با موضوع «تنبیه بدنی زن از منظر اسلام» نوشته که براساس قوانین اسلام تنبیه بدنی زن از سوی همسر مجاز است.
به گزارش روز دوشنبه (۲۰ دی ماه) رسا، این نشریه که زیر نظر معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه منتشر می‌شود، آورده که «تنبیه بدنی زن براساس آرای مفسران آخرین راه اصلاح است، در صورتی که روش‌های دیگر کارساز نباشد.»
به نوشته نشریه پرتو پژوهش «زنانی که اطاعت از شوهرانشان نمی‌کنند و کانون خانواده را با خطر از هم‌پاشیدگی مواجه می‌سازند، شوهران آنان به عنوان سرپرست خانواده، اجازه دارند که برای اصلاح همسر تدابیری را اتخاذ کنند.»
در بخش دیگری از مطالب این نشریه آمده که «تنبیه و تشویق در هر اجتماعی از جمله راه‌کارهای اصلاحی برای افراد به شمار می‌رود و اسلام تنبیه بدنی زن را آخرین مرحله و راهکار برای تأدیب زن قرار داده است.»
پرتو پژوهش همچنین نوشته که در صورت نشوز (ناسازگاری) زن «مرد می‌تواند که از او دوری کند و چنانچه با دوری کردن، زن رام نگشت، می‌تواند او را بزند.»
موضوع تنبیه بدنی زنان از سوی مردان در ایران سال‌هاست که به صورت علنی با انتقاد گسترده فعالان حقوق زن و نهاد‌های مدافع حقوق بشر مواجه شده است.
دیگربان

هیچ نظری موجود نیست: