۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

ميلياردر سعودى 1% از سهام جنرال موتورز را به 500 ميليون دلار خريد


شاهزاده ولید بن طلال
شاهزاده ولید بن طلال
دبی – العربیه. نت مجموعه شركت هاى فراگير "المملكه" وابسته به شاهزاده وليد بن طلال اعلام كرد 1% از سهام شركت آمريكايى جنرال موتورز را خريده است.

اين معامله در حالی صورت گرفت كه جنرال موتورز به عنوان يكى از بزرگترين شركتهاى آمريكايى در صنايع خودروسازی پس از مدتها، دوباره به عرضه سهام خود در بازار بورس بازگشته است.

شاهزاده سعودى چند روز بعد از بازگشت جنرال موتورز به بازار بورس نیویورک که یک سال ونیم طول کشید اقدام به خرید سهام کرده است.

در بيانيه گروه فراگیر " المملكه " آمده است كه تصميم اين مجموعه و مالك آن در مورد اين سرمايه گذارى، برمبناى خوشنامى جنرال موتورز از يك سو، و عرضه سهام آن به نرخ كاملا مناسب و نيز فرصت هاىی که جنرال موتورز برای پیشرفت در برزیل و چین پیش رو دارد ، صورت گرفته است.

شاهزاده وليد بن طلال بن عبدالعزيز ، مالك 95% از ارزش كل سهام مجموعه فراگير "المملكه" مى باشد و اين مجموعه در سطح جهانى به سرمايه گذارى و فعاليت اقتصادى مشغول است.

بيانيه "المملكه" روشن نكرده است كه دقيقاا نسبت مشاركت خود مجموعه "المملكه" از يك سو و شاهزاده وليد بن طلال از سوى ديگر در خريد 1% سهام جنرال موتورز چقدر است.

حازم الدوسرى سخنگوى "المملكه" در پاسخ به سوالى در مورد اين نسبت اظهارداشت: " اين گونه اطلاعات را در حال حاضر مسكوت مى گذاريم."

هیچ نظری موجود نیست: