۱۳۸۹ آذر ۵, جمعه

وجود طلا در خورشید


عکسی از خورشید که توسط ماهوارۀ "سوهو" متعلق به ناسا گرفته شده است
عکسی از خورشید که توسط ماهوارۀ "سوهو" متعلق به ناسا گرفته شده است
نوشتۀ آرش ادیب زاده
با وجود پیشرفت فن آوری های علم نجوم و اختر شناسی، دانشمندان هر روز قدمی فراتر به سوی شناخت کامل تر کهکشان ها و ستارگان بر می دارند. در این میان دانشمندان بیش از پیش سعی دارند تا به اسرار خورشید دست یابند، ستاره ای که ادامۀ حیات ما به آن بستگی دارد و در این زمینه پی برده اند که خورشید حاوی عناصری است با ارزش مثل طلا.
در این زمینه دکتر محمد حیدری ملایری، اختر فیزیکدان رصد خانۀ پاریس متذکر می شود که خورشید ستاره ایست مملو از گاز و گازی بودن آن به علت دمای بالای آن است ، به طوریکه حرارت مرکز خورشید بالغ بر 15000 درجه است.
وی در ادامه یاد آور می شود که خورشید ستاره ایست که از تمامی عناصر شیمیایی تشکیل دهندۀ کرۀ زمین تشکیل می شود و در این میان یکی از عناصر با ارزش خورشید بنا به نتایج آخرین تحقیقات و اکتشافات عنصر طلا است که در کرۀ زمین به صورت جامد و در خورشید به صورت گازی وجود دارد.

محمد حیدری ملایری
گفتگو با دکتر محمد حیدری ملایری
 
25/11/2010
by آرش ادیب زاده
 
 

دکتر محمد حیدری ملایری در ادامه می گوید:" در خورشید میلیارد ها تن طلا وجود دارد.در مقایسه ای با میزان ذخائر طلا در کرۀ زمین باید گفت که با استناد به بر آورد شورای جهانی طلا، مقدار طلای استخراج شده توسط انسان در طول تاریخ بشریت به 165000 تن می رسد که 70 در صد آن از سال 1910 به بعد استخراج شده است. حجم این میزان طلا 8500 متر مکعب است و شاید کل منابع طلای کرۀ زمین به یک میلیون تن نرسد که در برابر میلیارد ها تن منابع طلای موجود در خورشید رقمی ناچیز به حساب می آید."  

هیچ نظری موجود نیست: