۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

در تجلیل از همایش تجلیل از نخبگان علمی ایرانشهر/پـــــهـــــــره روتاک


چهارشنبه 3 آذر ماه سال 1389
 
در تجلیل از همایش تجلیل از نخبگان علمی ایرانشهر
  شاید یکی از ابتکارات بی بدیل تحصیلکردگان بلوچ در سیستان و بلوچستان و شهر ایرانشهر ( پهره ) برگزاری مجمع بزرگ علمی تحصیلکردگان بلوچ در شهر ایرانشهر باشد . این عمل و ابتکار یک اقدام بی سابقه تاریخی برای مردم و تحصیلکرده بلوچ است که  جهت آگاهی هر چه بیشتر ملت بلوچ از یکسو و مسئولیت روشنفکر بلوچ از سوی دیگر کمکی بسیار بزرگ میکند .
  این ابتکار از جانبی دیگر نیز قابل تقدیر و  تحسین است که روشنفکر و تحصیلکرده بلوچ را با همه سلیقه ها و طرز تفکرات مختلف گرد هم آورده و پیرامون اهداف و حقوق صنفی خویش نزدیکتر مینماید .
 وبلاگ « پهره روتاک » این اقدام بسیار نیک و حسنه را به یکایک دست اندرکاران همایش فوق و همچنین شرکت کنندگان در همایش فوق تبریک گفته و برای یکایک آنها خواه در خدمت به هموطنان خویش و خواه در عرصه پیشرفت های علمی و فنی سیستان و بلوچستان آرزومندیم .
  جا دارد که از یکایک اعضای شورای اسلامی شهر ایرانشهر و شخص شهردار ایرانشهر در رابطه با نامگذاری دو خیابان از خیابانهای شهر ایرانشهر به نام های اساتید بلوچ ( استاد عباس پروین و استاد عبدالحسین یادگاری ) تشکر نموده و امیدواریم که این عنایات به همینجا محدود نگردیده و در آینده نیز شاهد نامگذاری خیابانها و معابر دیگری  بنام های مولوی عبدالله روانبد ، شیر محمد اسپندار  ، میر کمبر و دیگر نام آوران ملی بلوچ باشیم . جا دارد که این اقدام نیک شورای اسلامی ایرانشهر از سوی شوراهای اسلامی دیگر شهرهای استان تقلید و پیروی گردیده و نام های قهرمانان ملی بلوچ همچون همّل ،جـیـّـنــد ، خلیل خان و ... زینت آرای خیابانها و معابر شهرهای ما باشد !

           بار دیگر شادباش ها و تهنیت خویش را نثار گردانندگان همایش نخبگان علمی ایرانشهر و اعضای شورای شهر ایرانشهر نموده و برایشان پیروزی و موفقیت های مزید آرزومندیم !

                             با تقدیم احترام
          « پـــــهـــــــره روتاک » روزنامه انترنتی پــــــــهــــــره

تک کوه نیوز . هم به این بزرگان و نخبگان بلوچستان تبریک میگوید  

هیچ نظری موجود نیست: