۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

کمیته امداد: حمايت از خانواده‌های بی سرپرست لبنان اولويت‌ ماست


سرپرست كميته امداد با اشاره به كمك‌هاي امداد به مردم لبنان گفت: موضوع توانمند‌سازي يكي از اولويت‌هاي امداد براي حمايت از خانواده‌هاي كم‌بضاعت و بي‌سرپرست لبنان است.

حسين انواري در ديدار با وزير امور اجتماعي لبنان كه امروز در دفتر مركزي امداد صورت گرفت، با اشاره به سفر احمدی نژاد به لبنان و سفر نخست‌وزير لبنان به ايران اظهار داشت: اين سفر‌ها نقطه عطفي در ارتباطات دو كشور محسوب مي‌شود؛ در حال حاضر براي تحول در نظام‌‌هاي بين‌المللي وارد عرصه جديدي شده‌ايم و نظام‌هايي كه آمريكا و اسرائيل بر دنيا تحميل كرده‌اند، ديگر رنگ و بويي ندارد.
انواري گفت: با توجه به شرايط جديد لبنان، در ارائه خدمات از سوي كميته امداد بازنگري صورت گرفت؛ به نحوي كه موضوع توانمند‌سازي يكي از اولويت‌هاي امداد براي حمايت از خانواده‌هاي كم‌بضاعت و بي‌سرپرست خانوار است.
وي خدمات بشردوستانه كميته امداد امام خميني را خارج از موقعيت‌هاي جغرافيايي و قبيله‌اي عنوان كرد و افزود: در حال حاضر نيز بستر بسيار مناسبي براي گسترش خدمات از سوي امداد در لبنان فراهم شده است.
در ادامه اين ديدار، "سليم السايغ " وزير امور اجتماعي لبنان با اشاره به خدمات امداد به محرومان گفت: بنده تا قبل از ورود به ايران اطلاع كافي از خدمات اين مجموعه نداشتم (اين کمکها از طریق حزب الله لبنان صور ميگيرد) اما با تحقيقاتي كه انجام دادم متوجه شدم امداد مجموعه موفقي در ارايه خدمات به محرومان و مستضعفان است.

وزير امور اجتماعي لبنان مبارزه با فقر را يكي ديگر از برنامه‌هاي حوزه كاري وزارتش عنوان كرد و گفت: بنا داريم با همكاري و اعتماد مردم طرح‌هايي را براي كاهش فقر در كشورمان اجرا كنيم.
فارس


هیچ نظری موجود نیست: