۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

سعد حریری: تهران در استقرار امنیت در لبنان مسئول است


سعد حریری و احمدی نژاد در دیدار اخیر  رئیس جمهوری اسلامی از بیروت
سعد حریری و احمدی نژاد در دیدار اخیر رئیس جمهوری اسلامی از بیروت
دبی- العربیه.نت سعد حریری نخست وزیر لبنان که روز شنبه 27-11-2010 در راس یک هیئت بلند پایه سیاسی و افتصادی وارد تهران شده است ایران را در استقرار امنیت در لبنان مسئول دانست.
 نخست وزیر لبنان پیش از سفر به تهران در گفتگو با خبرگراری ایرنا پس از تاکید بر اهمیت نقش ایران در منطقه ولبنان گفت : " ما حزب الله را به دست داشتن در ترور پدرم متهم نكرده ايم."
 روابط نخست وزیر لبنان وحزب الله پس از گمانه زنی ها مبنی بر اینکه اعضای حزب الله لبنان در پرونده قتل رفیق حریری متهم شناخته می شوند رو به تنش گذاشت.
 این در حالی است که حزب الله لبنان این اتهامات را رد کرده و طرفداران خود را به عدم همکاری با دادگاه رفیق حریری دعوت کرده است.
 حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود با رد این اتهامات هشدار داد "دستی را که برای بازداشت اعضای حزب الله دراز شود ، قطع خواهیم کرد."
  نخست وزیر لبنان قرار است در اولین سفر رسمی خود به ایران با مقامات این کشور از جمله محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری این کشور ديدار و گفت وگو کند.
 یک منبع دولتی لبنان این سفر را که در آستانه صدور رای دادگاه ترور رفیق حریری صورت می گیرد ، مهم توصیف کرده است.
 این منبع که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه افزود :" مقامات ایرانی تلاش می کنند تا حزب الله و سعد حریری را به هم نزدیک کنند."

هیچ نظری موجود نیست: