۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

اعدام 11 نفر از جوانان زندانی و بی گناه بلوچ در زاهدان؛ بازتاب سياست انتقامجويانه جمهورى اسلامى از ملت بلوچ است۔




اعدام 11 نفر از جوانان زندانی و بی گناه بلوچ در زاهدان؛ بازتاب سياست  انتقامجويانه جمهورى اسلامى از ملت بلوچ است۔
رژیم جمھورى اسلامى در بلوچستان با دستچين واعدام 11  تن از صد ھا جوان به گروگان گرفته زندانی و  بی گناه بلوچ ، بر تسلسل کشت وکشتار لجام گسیخته  و چرخه بى پايان ترور و خشونت خود در بلوچستان باز ھم مهر تأييد گذاشت.
رژیم مستبد و مافيائى  جمھورى اسلامى با اینگونه اقدامات وحشیانه از طرفى می خواهد به  اندک هواداران خود بگوید که سربازان گمنام "امام زمان"  کنترل امور را در دست دارند و جای نگرانی نیست و نظام جهل و جنایت در بلوچستان  دارای اقتدار و حاکمیت است.  و از طرفى ديگر،  بدینگونه و اینچنین وحشیانه، از مردم ستمکشيده بلوچ انتقام به گیرد و به زعم خود مردم بلوچ و خاصاً جوانان بلوچ را با ایجاد رعب و وحشت که ھمانا عملى جز تروريسم رسمى دولتى نيست به سکوت وادار نمايد۔  
اما غافل از اینکه اینگونه اقدامات وحشیانه که بعنوان ابزاری برای سرکوب آزادیخواهان و مخالفان استبداد دينى است، نه تنها گرهی از گره های بی شمار  آن را در بلوچستان نمی گشاید بلکه باعث تشديد و تسريع این دور تسلسل خشنوت بى پايان خواھد شد۔  خشونتى که بانى  آن دولتى است که در برابر اِعمال سياستھاى آشکار تبعيضگرانه ملى، مذھبى  قرون وسطايى اش ،  مقاومت مردم آگاه به حقوق طبيعى و انکار ناپذير خويش را در ذات خود پرورانده است۔
در این هيچ شكى نيست كه اعدام این 11 جوان بلوچ که از ماهها پیش در سياهچالهاى رژيم  و در دست جلادا ن آن اسیر بوده اند، عملى جز انتقام جويى عریان، توسط دولت جمھورى اسلامى از ملت بلوچ  نمى تواند باشد۔. اين اولين بار نيست كه جمهورى اسلامى زندانيان دربند و بيگناه بلوچ را بدون محاكمه و حق داشتن وكيل و فقط  جهت زهر چشم گرفتن و انتقامجويى ازمقاومت مسلحانه   در بلوچستان به دار مى آويزد۰ در انتقام گيرى  پس از عمليات بمب گزارى درمسجد جامع  زاهدان نیز، رژیم جهل و جنایت 13 جوان زندانى بيگناه بلوچ را ھمزمان و در يک مکان بطور دسته جمعى به دار آويخت۰
رژيم جمھورى اسلامى عملاً  انديشه نابودى فيزيکى دگر انديشان و غير خودى ھا را  با تئورى ترور و کشتار در جامعه ايران بست داده وھم اکنون تخم کين و نفاق مذھبى و ملى را در ايران بيش از سه دھه ميباشد که در زمين حاصلخيز، شخم زده و آبيارى شده آن کاشته  که اينک  به بارى تلخ نشسته است۔
 ھم اکنون سى و دو سال است که جمھورى اسلامى با تمام توان توسط ارگانھاى سرکوبش، ترور و نابودى ملت بلوچ را که از نظر مذھبى و ملى غير خودى اند، ھدفمندانه در دستور کار خود قرار داده است. فلسفه وجودى جندالله مشتق درجه اول سياستھاى خشونت آميز  جمھورى اسلامى نسبت به مليتھاى ايران و بخصوص مردم بلوچ است۔  جوان بلوچى که  تمام آرزوھا و اميدھايش توسط رژيم به نا اميدى و ياس مبدل شده و چشم اندازى براى آينده ندارد، پاسخ گويى به رژيم را به ھمان شيوه ھاى غير انسانى خود رژيم درک کرده، با بستن بمب به خود، نابود کردن خود را شايسته ترين راه حل مى داند۔ متأسفانه اکثريت قربانيان ھم ممکن است از ميان بى گناه ترين افراد جامعه باشند که ھيچ گونه دخالتى در عمل ھا و عکس العمل ھاى سياسى ضد بشرى رژيم نداشته اند۔ 
حزب مردم بلوچستان بر اين باور است که :
  • تحريک و سوء استفاده از احساسات مذھبى مردم  بازتابى جز خشونت فاجعه آميز در جامعه  ندارد ۔
  • ترور و كشتار مردم عادى و بيگناه با ھر دليل وتوجيھى و از سوى هرنيرو و قدرتى ، عملى است مذموم، غير انسانى  و غير قابل دفاع ۔
  •  حزب مردم بلوچستان خواستار لغو قانون حکم اعدام انسانھا می باشد و ضمن محکوم کردن اعدامهای اخیر جوانان بى گناه بلوچ توسط جمھورى اسلامى ايران  در زاهدان؛
  • از سازمانهاى مدافع حقوق بشر و جامعه بين المللى تقاضا ى دخالت در جلوگيرى از اعدام زندانيان بلوچ که گروگانانى در دست رژيم جمهورى اسلامى اند  را دارد۰
  •  حزب مردم  بلوچستان ازبخش حقوق بشر سازمان ملل متحد تقاضا ى اعزام كميسيونى حقيقت ياب به ايران، جهت رسيدگى به پرونده هاى اعداميان و خصوصا زندانيان نيمه جان واسير در سياھچالھاى رژيم در بلوچستان را دارد۰
حزب مردم بلوچستان     ۲۰ ۲۰۱۰ 

هیچ نظری موجود نیست: