۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

استقرار نیروهای امنیتی در مقابل بانکها و مراکز خرید/تصویری




امروز و همزمان با اعلام آزادسازی قیمت ها، تهران به شکل یک پادگان نظامی درآمده است. رژیم از ساعت های ابتدایی بامداد به دلیل ترس از اعتراضات مردم به صورت گسترده نیروی امنیتی خود را در تمام نقاط تهران مستقر کرده است. با توجه به آنچه شب گذشته پیش آمد و نیروهای امنیتی پمپ بنزین ها را در محاصره خود گرفت برآن شدم تا امروز صبح نیز تازه ترین گزارشات را از سطح شهر تهران به اطلاع برسانم. در تمامی ایستگاه های مترو بین 5 تا 10 نفر از سربازان و پرسنل نیروی انتظامی با باتوم مستقر شده اند. در بعضی از ایستگاه های پر تردد و یا ایستگاهی که منتهی به برخی نواحی حساس حکومتی می شود حتی در ورودی های مترو نیز نیروها و خودروهای پلیس مشاهده می شود. (ایستگاه های نواب، پیچ شمیران، هفت تیر) بیش از سایر ایستگاه ها فضای امنیتی داشت.
اما در سطح خیابان هرچه به بخش های مرکزی و جنوبی شهر یعنی به سمت بازار بزرگ تهران نزدیک تر می شوم تجمع و تعداد نیروهای امنیتی هم بیشتر می شود. در میادین و خیابان های پر تردد موتور سیکلت های نیروی انتظامی در خیابان ها گشت زنی می کنند که تعداد آنها آنقدر زیاد هست که هر لحظه در گوشه ای از خیابان ها قابل مشاهده باشند.
مناطقی که امروز از صبح به آنجا سر زدم و در آنها نیروهای امنیتی بیش از دیگر نقاط مشاهده شد خیابان پامنار، 15 خرداد، سیروس و سبزه میدان بود. شنیده ها حکایت از وجود همین فضا در میدان صادقیه مقابل روبروی مجتمع تجاری گلدیس و بازار بزرگ نازی آباد دارد.
علاوه بر پمپ های بنزین ها در مقابل فروشگاه های زنجیری مانند فروشگاه شهروند و اتکا و همینطور مراکز خریدی مثل میادین میوه و تره بار هم نیروهای امنیتی مستقر شده اند. در میدان شهدا تهران بیش از 50 نفر از پرسنل نیروی انتظامی به همراه سربازان در چهار ضلع میدان مستقر شده اند. تعدادی از آنها نیز در مقابل درب های ورودی اتکا مستقر هستند. دژبان های ارتش نیز به آنها کمک می دهند. اما حفاظت از فروشگاه های شهروند از دیگر نقاط پراهمیت تر به نظر می رسد. از فروشگاه شهروند میدان آرژانتین خبر می رسد که در داخل و حتی کنار برخی غرفه ها نیز پلیس مستقر است.
در میدان خراسان نیز وضع به همین ترتیب است و در فاصله های کم سربازانی با باتوم مستقر شده اند. حدود ساعت 10 صبح به میدان امام حسین رسیدم. در ضلع شرقی این میدان از ابتدای خیابان شهرستانی که مرکز خرید مردم است به اضافه اکثر کوچه های منتهی به خیابان شهرستانی نیروهای پلیس ایستاده اند. نکته جالب طلا فروشی های اطراف این میدان بودند که اکثر آنها با وجود استقرار نیروهای پلیس بازهم کرکره های خود را تا نیمه پایین آورده بودند.
مهمترین موضوعی هم که امروز با آن روبرو شدم استقرار چند لایه نیروهای امنیتی در مقابل بانک های دولتی و حتی خصوصی بود. طوریکه حتی موسسات کوچک قرض الحسنه نیز با همین وضع روبرو هستند.
ضمنا به خاطر کیفیت پائین تصاویر از خوانندگان گرامی عذر می خواهم چون واقعا فضا بیش از حد انتظار امنیتی و گرفتن عکس با مشکلات روبرو بود.
گزارش های بعدی ارسال خواهد شد







هیچ نظری موجود نیست: