۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

مسئولان استان در مورد شناسایی اتباع خارجی و مسأله شناسنامه ها به


 









مسئولان استان در مورد شناسایی اتباع خارجی و مسأله شناسنامه ها به گونه ای عمل کنند که هیچ کس مورد ظلم و اجحاف قرار نگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین مولانا عبدالحمید که در مراسم نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان سخن می گفت، با بیان اینکه در گذشته بسیاری از مردم این منطقه با در نظر گرفتن مسائلی همچون گذراندن دوره خدمت سربازی، از گرفتن شناسنامه چشم پوشی کرده اند، خاطرنشان کرد: در گذشته مسئله شناسنامه و ثبت مشخصات سجلی برای مردم اهمیتی نداشت و بسیاری شناسنامه نگرفته اند و برخی هم از قبل از انقلاب و در دوران رژیم گذشته با شاه درگیر شدند و از مرزهای ایران خارج شده اند، و با توجه به اینکه در آن زمان نداشتن شناسنامه مشکلی نداشت، شناسنامه نگرفتند. این مسئله زمانی مشکل پیدا کرد که برادران مهاجر به منطقه آمدند؛ مردم پیش بینی هم نمی کردند که زمانی در این زمینه با مشکل مواجه خواهند شد، به هر حال امروز بسیاری با مشکل مواجه شده اند، به طوری که مشکلات سجلی از جمله مشکلات خاص بسیاری از مردم این منطقه به شمار می آید، بر این اساس مسئولان محترم نیز باید مشکلات گذشته را در نظر بگیرند و به گونه ای عمل کنند که هیچ کس مورد ظلم و اجحاف قرار نگیرد.
مولانا عبدالحمید همچنین برای حل مشکلات کسانی که برای اخذ شناسنامه اقدام نموده و به همین منظور تشکیل پرونده داده اند اما تا کنون موفق به گرفتن شناسنامه نشده اند، پیشنهاد تشکیل کمیسیونی متشکل از مسئولان دولتی و افراد آگاه بومی را ارئه کرد و گفت: پیشنهاد ما این است که برای تبیین حق از باطل و تشخیص افراد ایرانی از غیرایرانی کمیسیونی متشکل از مردم منطقه و مسئولان دولتی تشکیل شود و از تمام جوانب به بررسی امر پرداخته شود، و کسانی که ایرانی تشخیص داده شدند، به آنها شناسنامه داده شود و کسانی که غیرایرانی هستند، رد مرز بشوند. 
امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین اظهار داشت: متاسفانه معضلی که ما در منطقه شاهد آن هستیم این است که چنانچه کسی با کسی مشکل پیدا می کند بلافاصله گزارش می دهد که فرد مورد مخاصمۀ او غیرایرانی است. مسئولین محترم باید توجه داشته باشند که بسیاری از گزارش ها در نتیجه خصومتهای شخصی، به آنان ارائه می‏شوند، بنابراین باید با دقت نظر بیشتری عمل کنند، مبادا افرادی ایرانی‏الاصل از کشور اخراج شوند و فردا آن سوی مرزها علیه ما و کشورمان دست به فعالیت بزنند.
ایشان همچنین گفت: می دانیم مأمورانی که در این زمینه انجام وظیفه می کنند اهل سنت و بلوچ نیستند و برخی از آنان ممکن است از سعه صدر و دوراندیشی لازم برخوردار نباشند و سلیقه ای عمل کنند، بنابراین من خیرخواهانه متذکر می‏شوم که مسئولین محترم با دقت نظر بیشتری عملکرد ماموران خود را زیر نظر بگیرند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان همچنین با اشاره به سفر روز گذشته خود به منطقه مرزی میرجاوه خاطرنشان کرد: فقدان زمینه های کشاورزی، دامداری و نیز کارگاه های صنعتی یک فرایند غیرقابل انکار در منطقه ماست، تنها امتیازی که این منطقه دارد وجود همین مرزهای طولانی با کشور پاکستان است.
ایشان ادامه داد: کسب و کار بخش عمده ای از مردم منطقه طی سالیان سال متمرکز در همین مرزها بوده است که متاسفانه اخیرا با معضل انسداد مرزها مواجه شده و دچار مشکلات معیشتی شده اند.
مولانا عبدالحمید تاکید کرد: نباید اعمال و رفتار عده ای جنایتکار موجب شود که مردم عادی منطقه دچار مشکلات معیشتی شوند و زندگی به کامشان تلخ شود. مخصوصا اکنون که یارانه ها حذف شده و قیمتهای مصرفی (آب و برق و ...) افزایش یافته است، می طلبد که بیشتر می طلبد که برای مردم ایجاد اشتغال شود تا اینکه مردم با مشکلات معیشتی مواجه نشوند. من امیدوارم که مسئولین محترم در این زمینه بیشتر فکر کنند و تصمیمات درستی اتخاذ نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: