۱۳۸۹ دی ۸, چهارشنبه

نماینده مجلس شورای ایران خاتمی، موسوی و کروبی را محارب خواندبه گفته ی او سران معترضان ممنوع الخروج هستند

موسی قربانی
موسی قربانی نماینده مجلس شورای ایران و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی این مجلس، میر حسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی رهبران معترضان در ایران را محارب خواند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ایران، این نماینده مجلس در این باره گفت: "سران فتنه از جانب مسئولان و ملت ایران به عنوان محارب شناخته شده‌اند بنابراین ممنوع‌الخروج بوده و با اعطای پناهندگی نیز اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت."

اصولگرایان حاکم بر ایران اعتراض های سال گذشته به نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در آن محمود احمدی نژاد به عنوان نامزد پیروز اعلام شده را فتنه و سران معترضان را سران فتنه می نامند. موسوی و کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات هستند. محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران و از سران اصلاح طلبان است. اصلاح طلبان ایران می گویند که در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، تقلب گسترده و سازمان دهی شده روی داده است.

بنا بر این گزارش، موسی قربانی نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی که مدعی شده است دولتمردان انگلیس قصد اعطای پناهندگی به افرادی که وی آنها را "سران فتنه" خوانده است را دارد، اظهار داشت: "در دشمنی و عداوت انگلستان با ملت و نظام جمهوری اسلامی تردیدی وجود ندارد چرا که این کینه‌توزی‌ها قدمتی دیرینه دارد."

سران جمهوری اسلامی ایران همزمان با اوج گیری اعتراض ها در سال گذشته نیز، انگلیس را به دست داشتن در این اعتراض ها متهم کردند. همچنین شماری از کارکنان سفارت انگلیس در ایران مدتی را در بازداشت به سر بردند.

این نماینده مجلس ایران افزود: "عنادورزی انگلستان با نظام جمهوری اسلامی بی‌پایان است چرا که انقلاب اسلامی باعث بیداری مردم جهان شده و این امر هر روز بر وحشت و ترس دولت‌مردان انگلیسی می‌افزاید بنابراین همواره با نقشه‌های جدید به دنبال اختلاف‌افکنی در ایران هستند."

او ادامه داد: "با توجه به اینکه سران فتنه از جانب ملت و مسئولان به عنوان محارب شناخته شده‌اند لذا حتی با اعطای پناهندگی از جانب دولت انگلستان اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت."

در ماههای اخیر برخی مسئولان قضایی ایران از جمله محسنی اژه ای دادستان کل نیز سران معترضان را تهدید به محاکمه کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: