۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

باور کردنی نیست، اما حقیقت دارد: ثبت پنج ازدواج زير ۱۰سال در ثبت احوال هرمزگان






جهان زن ـ ازدواج با دختربچه ها، امری است که از نظر فقهی اشکالی ندارد. این ازدواج های تکان دهنده آنطور که از خبر بر می آید، بصورت قانونی ثبت شده اند. نگاهی به نظرات فقهی هم این امر را تائید می کند. چنین ازدواج ها نه تنها در هرمزگان ایران مرسوم است که اخبار آن آمده است، بلکه در افغانستان نیز به شکل گسترده ای انجام می گیرد. وقتی دختربچه های زیر چهارده سال به عقد مردی در می آیند، نه تنها از  نظر روحی و جسمی در هم می شکنند بلکه از امکان تحصیل و مستقل زیستن نیز محروم می شوندنمونه ی این نظرات فقهی و عکس های چنین ازدواج هایی را در پائین خبر بخوانید
ثبت پنج ازدواج زير ۱۰سال در ثبت احوال هرمزگان
مسال تاكنون پنج مورد ازدواج زير ۱۰ سال در هرمزگان به ثبت رسيده است. در اين مدت ۴۵۸ ازدواج زير ۱۴سال در هرمزگان ثبت شده كه از اين شمار پنج مورد آن زير ۱۰ سال بوده است. برخي معتقدند كه اينگونه ازدواج‌ها هيچ گونه منع قانوني نداشته و هر پنج مورد ازدواج به صورت قانوني ثبت شده است. اين ازدواج‌هاي زير ۱۰سال در استان مذكور در شهرستان‌هاي بندرعباس – ميناب – قشم هر كدام يك مورد و در شهرستان جاسك دو مورد ثبت شده است. كارشناسان بر اين باورند كه ازدواج در اين سنين زندگي موفقي را به دنبال نخواهد داشت و موجب بروز مشكلات عديده‌اي در چند سال پس از ازدواج خواهد شد .
مستحب است در شوهر دادن دختری که بالغه است یعنی مکلف شده عجله کنید ، حضرت صادق علیه السلام فرمودند یکی از سعادتهای مرد آنستکه دخترش در خانه او حیض نبیند.
توضیح المسائل امام خمینی ، مؤسسه انجام کتاب سال 1359 ، مسئله 2459 ص 430
اگر کسی دختر نابالغی را برای خود عقد کند در پیش از آنکه 9 سال او تمام شود با او نزدیکی کند و دخول کند چنانچه او را افضا نماید هیچوقت نباید با او نزدیکی کند.
توضیح المسائل امام خمینی ، مؤسسه انجام کتاب سال 1359 ، مسئله 2410 ص 423
ماجبين محمد 13 ساله در کنار همسر 45 ساله و همسر اول وی.
ماجبين به عنوان بدهی در قمار از سوی خانواده اش به طلبکار داده شده است
Afghanwife.jpg
روشن قاسم 11 ساله به بيت سعيد محمد 55 ساله (زن اول، 3 پسر و يک دختر که همسن روشن است ) مي پيوندد.
Afghanwife2.jpg
غلام ( در افغانستان اسم دختر نيز است) حيدر 11 ساله در کنار همسر 40 ساله اش فيض محمد1- .
منبع : نيويورک تايمز
Afghanwife3.jpg

هیچ نظری موجود نیست: