۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

یک "جاسوس اسرائیل" در ایران به اعدام محکوم شد


عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران

دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز در جمع خبرنگاران از صدور حکم اعدام در باره یک "جاسوس رژیم صهیونیستی" خبر داد، در حالیکه حاظر نشد نام او را فاش کند. او تاکید کرد که این حکم پس از سیر مراحل قضائی " اجرائی" خواهد شد. او در توضیح چرائی پنهان کردن نام فرد محکوم به اعدام توضیح داد به دلیل این که انتشار این نوع اخبار برای دشمنان بسیار مهم است و بعضاً" موجب رصد های امنیتی می شود".عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز در جمع خبرنگاران از صدور حکم اعدام در باره یک " جاسوس رژیم صهیونیستی"خبر داد، در حالیکه حاضر نشد نام او را فاش کند. او تاکید کرد که این حکم پس از سیر مراحل قضائی " اجرائی" خواهد شد. او در توضیح چرائی پنهان کردن نام فرد محکوم به اعدام توضیح داد به دلیل این که انتشار این نوع اخبار برای دشمنان بسیار مهم است و بعضاً "موجب رصد های امنیتی می شود". او اضافه کرد که پرونده های دیگری هم در ارتباط با جاسوسی وجود دارد. اما هیچ توضیحی درباره آنها نداد.
در این مصاحبه مطبوعاتی دادستان انقلاب تهران اعلام کرد که اتهام بازداشت شدگان سندیکای شرکت واحد و نیز روزنامه نگاران روزنامه شرق ربطی به فعالیت های حرفه ای شان ندارد و "امنیتی"است. او درباره روزنامه نگاران توضیح کوتاهی داد که آنها " بدنبال کارهای دیگری بوده اند" که به روزنامه نگاری ربطی نداشت. او اضافه کرد که آنها بدنبال نوشتن اطلاعیه علیه نظام و تدارکات مالی و نظایر آن بوده اند.
با این حال دادستان انقلاب هیچ توضیحی نداد که کارگران شرکت واحد چه اتهامی دارند.
دادستان تهران در باره دستگیری فریبرز رئیس دانا نیز از این جمله مبهم استفاده کرد که "پرونده وی از مدت ها قبل در دستور کار بوده" و تحقیقاتی نیز انجام شده بود. اما زمانی که او با یکی از شبکه های خارجی مصاحبه کرد "دستگیری وی تسریع شد".
در مصاحبه امروز دادستان انقلاب تهران بخش مهمی از سخنان خود را به تهدید کسانی که خود "سران فتنه" می نامید اختصاص داد.او گفت که آنها به "رسوائی ابدی" دچار شده اند و "زمان برخورد با آنها دور نیست"
او در این مصاحبه ادعا کرد که وزن سران فتنه کمتر از آن است که نظام نتواند با آنها برخورد کند. با این حال اعتراف کرد که به خاطر وجود "برخی مسائل" قادر نیست که دلایل این حکم خود را توضیح دهد. او در این مصاحبه قوه قضائیه را از هر اتهامی مبنی بر سازش با "فتنه گران" مبری اعلام کرد و گفت که رئیس این دستگاه منصوب مقام رهبری است و در نتیجه "بوی رهبری میدهد" و نمی توان آنرا سازشکار نامید.
دادستان تهران در مصاحبه امروز هم چنین از صدور دو مورد حکم اعدام برای آنچه که خود "سایت های مستهجن" می نامید خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست: