۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

دستگیری ۹ نفر در رابطه با انفجار زاهدان


تصویری از امداد رسانی پس از انفجارهای زاهدان
بنابر اعلام مقامات ایران در انفجار زاهدان ۲۸ نفر کشته شدند
مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران، از دستگیری ۹ نفر به اتهام نقش داشتن در انفجار اخیر شهر زاهدان خبر داد.
آقای نجار روز چهارشنبه ششم مرداد (۲۸ ژوئیه) و در حاشیه دیدار با عثمان گونش، معاون امنیتی وزارت کشور ترکیه، اعلام کرد که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران همچنان در حال پیگیری و شناسایی عوامل بمب گذاری های اخیر در مسجد جامع زاهدان هستند و تا کنون دو نفر را به عناون متهم و هفت نفر دیگر را به عنوان مظنون دستگیر کرده اند.
وزیر کشور ایران همچنین گفت که با شناسایی معابر تردد عوامل بمب گذاری اخیر زاهدان، نیروهای انتظامی و امنیتی با این افراد درگیر شده و در جریان این درگیری ها تا کنون ۹ نفر از این افراد "شرور" کشته شده اند.
آقای نجار همچنین از رایزنی های میان ایران و پاکستان به منظور کنترل فعالیت گروه هایی نظیر جندالله خبر داد و گفته است که از همسایگان ایران انتظار دارد که مانع از شکل گیری زمینه فعالیت "اشرار" و گرو های "تروریستی" شوند.
دو انفجار روز ۲۴ تیر (۱۶ ژوئیه) در محل مسجد جامع شهر زاهدان 28 کشته و بیش از ۱۶۰ زخمی برجای گذاشت.
پس از وقوع این انفجارها، گروه جندالله با صدور اطلاعیه ای در سایت این گروه مسئولیت این اقدام را برعهده گرفت و از دو نفر به اسامی عبدالباسط ریگی و محمد ریگی به عنوان عاملان انتحاری این انفجارها نام برد.
این در حالی است که با اعدام عبدالمالک ریگی و برادر او طی ماه های گذشته، مقامات امنیتی و انتظامی ایران مدعی شده بودند که گروه جندالله توانایی عملیاتی خود را از دست داده است.

هیچ نظری موجود نیست: