۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

معاون بانک مرکزی: دارایی های ایران از کشورهایی که محدودیت ایجاد کند، خارج خواهد شد


خارج خواهد شد
معاون بانک مرکزی: دارایی های ایران از کشورهایی که محدودیت ایجاد کند، خارج خواهد شد
جـــرس: معاون ارزی بانک مرکزی، ضمن تهدید کشورهای همگام با تحریم های جهانی و محدود کنندۀ دارایی های جمهوری اسلامی، هشدار داد "هر کشوری که برای داراییهای جمهوری اسلامی محدودیت ایجاد کند، ما نیز داراییهای خود را از بازار آن کشور خارج خواهیم کرد." وی تاکید کرد " ایران متناسب با تحلیل شرایط، داراییهای خارجی را منتقل خواهد نمود."

به گزارش مهر، حمید برهانی درباره انتقال دارایی های ایران از بانکهای اروپایی به آسیایی گفت: دارایی های کشور باید به شیوه ای اداره و نگهداری شود که علاوه بر مصون بودن، قابلیت نقدینگی بالا نیز باشد و ریسک و خطری متوجه این داراییها نشود.

معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این داراییها باید متناسب با بازارها و پولهای مختلف از انعطاف پذیری لازم برخوردار باشد، افزود: همچنین باید اجازه فعالیت با داراییهای ما داده شود، با این شرایط داراییهای ایران نیز به همان سمت سوق خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: هر بازاری برای داراییهای ایران محدودیت ایجاد کند، داراییهای ما از آن بازار خارج خواهد شد و این امر پدیده ای کاملا طبیعی و منطقی است.

گفتنی است تحریم ها جهانی و همچنین تحریم فراگیر ایالات متحده آمریکا، محدودیت های ویژه ای را برای سیستم بانکی ایران در خارج از کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی متناسب با تحلیل شرایط استراتژی خود را نیز تغییر می دهد و داراییها را منتقل می کند، ادامه داد: با توجه به این امر هر کشوری که برای داراییهای ایران محدودیت ایجاد کند، ایران نیز داراییهای خود را از بازار آن کشور خارج خواهد کرد.

معاونت بانک مرکزی ایران، پیرامون بلوکه شدن داراییها و سرمایه های چهل شرکت ایرانی در دوبی، که بخشی از سهام آنها متعلق به دولت است، گفت "اطلاع و گزارشی در این رابطه ندارم. اما چنانچه این شرکتهای تحت سازمان ملل متحد باشند، احتمالا به امارات نیز تحریم این شرکتها ابلاغ شده است."
گفتنی است محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد، چند روز پیش با انتقاد از "ذخیره منابع و سرمایه های ایرانی با سود کم در بانکهای اروپایی" و "قراردادن آن در جیب دشمنان" گفت: اگر این سرمایه ها با سود بالا به داخل کشور بازگردد می تواند در مراکز مختلف هزینه و سرمایه گذاری شود.

هیچ نظری موجود نیست: