۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

تایید نه سال و نیم حبس بهاره هدایت در دادگاه تجدیدنظر


بهاره هدایت
حکم خانم هدایت یکی از سنگین ترین حکم های صادر شده بعد از انتخابات است
دادگاه تجدیدنظری در تهران حکم صادره عیله بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی و سخنگوی دفتر تحکیم وحدت، در دادگاه بدوی را عینا تایید کرده است.
به گزارش ادوار نیوز، پایگاه اطلاع رسانی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)، حکم هفت سال و نیم حبس خانم هدایت که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه صادر شده بود، عینا در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.
همچنین حکم دو سال حبس تعلیقی او در پرونده قدیمی‌اش در ارتباط با تجمع روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۵ از حالت تعلیق خارج شده و به این حکم اضافه می شود و به این ترتیب خانم هدایت در مجموع به ۹ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است.
بهاره هدایت به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال حبس، به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس و به اتهام توهین به رئیس‌جمهور و تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس محکوم شده است.
خانم هدایت روز ۱۰ دی ۸۸ و در موج بازداشت های بعد از وقایع عاشورای تهران بازداشت شد و در حال حاضر در بند زنان زندان اوین در بازداشت است.
حکم صادر شده برای خانم هدایت یکی از سنگین ترین احکام صادر شده برای متهمان حوادث بعد از انتخابات ایران است.
وب سایت ادوار نیوز، پایگاه اطلاع رسانی سازمان ادوار تحکیم وحدت، نوشته است حکم بهاره هدایت سنگین ترین حکم قضایی است که از ابتدای تاسیس انجمن های اسلامی دانشگاه ها برای یکی از اعضای این تشکل ها صادر شده است.
دفتر تحکیم وحدت در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از مهدی کروبی حمایت می کرد.

هیچ نظری موجود نیست: