۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

شرکت فعال حزب مردم بلوچستان در مجمع عمومی "یو اِن پی او" و حزب رادیکال ایتالیا در رُم


در این مجمع عمومی حضور چهار نماینده حزب مردم بلوچستان با ترکیب دو زن و دو مرد توجه حاضرین را به خود جلب کرده بود. در بخش سنخرانیهای ملتهای عضو، منیره سلیمانی ملت بلوچ را نمایندگی میکرد. منیره با ستودن مبارزات غیر خشونت آمیز مردم درتظاهراتهای سال گذشته در ایران و انعکاس وسیع بین المللی آن، ، یاد آوری نمود که این تظاهرات ها در بلوچستان و زاهدان در اعتراض به حملات نیروهای وابسته به رژیم حاکم به جان و مال مردم آغاز شده بود که در آن ده ھا نفر کشته شدند.




مجمع عمومی "یو ان پی او(سازمان ملل ومردم بدون نماینده) "در 27 ماه  مه با نشست ریاست آن آغاز شد و تا 29 ماه مه ادامه یافت. حزب مردم بلوچستان بعنوان یکی از اعضای  ھیئت رئیسه "یو اِن پی او" و نمایندگى  آقای عبدالله جمالزهی در این مجمع حضور فعال داشت۔

دراین مجمع عمومی تعدادی از سناتورها؛ سیاستمداران و سازمان های بین المللی شرکت  داشتند وجلسه با خوش آمد گویی سناتور اِما بونینو معاون رئیس سنای  ایتالیا شروع شد. آنگاه جلسه توسط آقای لیدوم میتی رئیس "یو اِن پی او"  و نماینده ملت اوگونی و منشی عمومی اقای مارینو بوزداچین ضمن تشکر از "مارکو پردوکا" به خاطر فراھم نمودن امکان برگزارى مجمع عمومى "یو اِن پی او" در پارلمان ایتالیا، جلسه را با خوش امد گویی حاضران آغاز نمود۔ 

از مهمانان مهم این جلسه اآقای "مارکو پرنیلا" رهبر حزب رادیکال ایتالیا و خانم "لوئیسا کوهن گریوه " از  National Endowment forDemocracy بودند که ضمن تشکر از فعالیتھاى "یو اِن پی او" نقش انرا برای آگاهی رسانی از وضعیت ملیتهای تحت ستم بسیار با اهمیت دانستند.

بعد از سخنرانی  مهمانان هر کدام از اعضای  "یو اِن پی او"  شرایط، موقعیت ، خواسته ها و مبارزات ملت خود را، و از طرفی دیگر سرکوبگری ھاى نظامهای حاکم  را به اطلاع شرکت کنندگان رساندند و خواستار پایان یافتن سرکوبها  و  دستیابی ملت خود به حق تعیین سرنوشت شدند.

در این مجمع عمومی حضور  چهار نماینده حزب مردم بلوچستان با ترکیب دو زن و دو مرد توجه حاضرین را  به خود جلب کرده بود. در بخش سنخرانیهای ملتهای عضو، منیره سلیمانی ملت بلوچ را نمایندگی میکرد. منیره با ستودن مبارزات غیر خشونت آمیز مردم  درتظاهراتهای سال گذشته در ایران و انعکاس وسیع بین المللی آن، ، یاد آوری نمود که این تظاهرات ها در بلوچستان و زاهدان در اعتراض به حملات نیروهای وابسته به رژیم حاکم به جان و مال مردم آغاز شده بود که در آن ده ھا نفر کشته شدند. او با اشاره به ستم ملی و نتایج زیانبار آن برای مردم بلوچ، کشتار و اعدام های رژیم در بلوچستان را بر شمرد و تأکید داشت که بیش  از یک سوم اعدام های صورت گرفته توسط رژیم ایراندر بلوچستان  انجام میگرد و این در حالی است که بلوچها تنها در حدود چهار ملییون نفر از جمعیت 70 مییلونی ایران را تشکیل می دهند ۔ سخنرانی منیره احساسات حاضران را بسیار بر انگیخت و باعث گردید که حاضران خواهان اطلاعات بیشترى از وضعیت مردم بلوچ در ایران گردند.

فعالیتهای حزب مردم بلوچستان در "یو ان پی او" باعث شد که بلوچستان برای  بار دوم در هیئت رئیسه "یو اِن پی او"  انتخاب شود و آقای عبدالله جمالزهی ھمچنان بلوچستان را در هیئت رئیسه " یو ان پی او "نمایندگی میکند.

حضور فعال حزب مردم بلوچستان و لابى گرى آن  در این مجمع،  باعث ترتیب دادن سمیناری  براى اواخر ماه ژوئن امسال در مجلس ایتالیا تحت عنوان "جنبش دمکراسی خواهی در ایران؛ توانائی ها و ضعف های آن "  گردید. هدف اصلی سمینار کمک به ایجاد دیالوگ در بین نیروهای اپوزیسیون دموکرات  که  برای حل مسئله ستم ملی در ایران  باور به سیستمى غیر متمرکز دارند میباشد.


حزب مردم بلوچستان
2010/05/31

هیچ نظری موجود نیست: