۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

دفتر " العربیه " در بغداد در یک هجوم انتحاری به کلی ویران شد



  دفتر العربیه در بغداد امروز دوشنبه 26-7-2010 مورد هجوم یک حمله انتحاری قرار گرفت.

گزارش های اولیه حاکی است در این هجوم که بوسیله یک خودروی بمب گذاری شده به وقوع پیوست و باعث ویرانی کامل دفتر العربیه شد 4 نفر از جمله نگهبانان وکارکنان کافه تریای دفتر کشته و 16 تن دیگر نیز زخمی شدند.

به دنبال این هجوم نیروهای امنیتی عراق در پایتخت این کشور با حضور در محل حادثه از بیم وقوع انفجارهای احتمالی دیگر از ورود افراد به دفتر شبکه جلوگیری کردند در حالی که تلف شدن دستگاه های تولید کننده برق عملیات نجات را با مشکل مواجه ساخت.

طارق ماهر گزارشگر العربیه که هنگام انفجار در دفتر حضور داشت ، تاکید کرد این انفجار در ساعت 9:25 به وقت محلی به وقوع پیوست ودر پی آن دفتر العربیه و تعدادی از منازل اطراف به کلی ویران شدند.

وی گفت یک زن 50 ساله که به عنوان نظافتچی در دفتر کار می کرد هنگام انفجار در دم کشته شد.

او به نقل از یکی از مسئولان امنیتی تاکید کرد در این هجوم 120 کیلوگرم آمونیوم قوی بکارگرفته شده است.

از سوی دیگر ماجد حمید دیگر گزارشگر العربیه تاکید کرد فرد انتحاری با وجود حضور نیروهای امنیتی از سه ایستگاه بازرسی گذشت و خود را در مقابل دفتر العربیه منفجر کرد.

سرلشکر قاسم عطاء از مسئولان امنیتی عراق در گفتگو با العربیه گفت در این هجوم یک خودروی از نوع پیکاب ده دقیقه پس از گذشتن از ایستگاه های بازرسی منفجر شد.
اوتاکید کرد نشانه هایی از دست داشتن " القاعده " در انفجار در دست است.

دفتر العربیه در بغداد که در سبتامبر سال 2003 افتتاح شد طی سالهای گذشته چندین بار مورد هجوم قرار گرفت وچندتن از کارکنان آن کشته وزخمی شده بودند.

اطوار بهجت گزارشگر این شبکه در سال 2006 در نزدیکی سامراء به ضرب گلوله کشته شد.

همچنین در انفجاری که در سال 2006 بوسیله یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل دفتر العربیه به وقوع پیوسته بود 7 نفر کشته و 20 تن زخمی شدند.

جواد حطاب مدیر این دفتر نیز در سال 2008 هنگامی که می خواست سوار خودروی خود شود مورد سوء قصد قرار گرفت اما جان سالم به در برد.

تعداد دیگری از خبرنگاران العربیه در بغداد از جمله جواد حطاب ربوده شده بودند.
العربیه

هیچ نظری موجود نیست: