۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

معاون امنيتي وزير کشور مدعی دستگيری تعدادي از عوامل مرتبط با اقدام انتحاری زاهدان شد


ايرنا  : معاون امنيتي وزير کشور از شناسايي و دستگيري تعدادي از عوامل مرتبط با اقدام انتحاری زاهدان خبر داد.

علي عبداللهي روز شنبه در گفتگو با خبرنگار سياسي ايرنا با اعلام اينکه تعدادي از کمک کنندگان به عوامل انتحاري جنايت زاهدان شناسايي و تعدادي هم دستگير شده اند، گفت: شناسايي افرادي که به نوعي کمک کننده به عوامل انتحاري بوده اند، همچنان ادامه دارد.
معاون وزير کشور اظهار داشت: وابستگي افرادي که اين عمليات تروريستي را در مسجد جامع زاهدان انجام دادند به گروهک ريگي تقريبا براي ما محرز است.
** سيستم ارتباطي آمريکا در اختيار تروريست هاي زاهدان
وي افزود: البته حمايت آمريکايي ها از نظر ابزار، امکانات و تجهيزات مشهود است زيرا سيستم هاي ارتباطي که در اختيار اين افراد بوده سيستم هاي ساده اي نيست و بيشتر در اختيار سرويس هاي اطلاعاتي پيشرفته دنيا قرار دارد.
عبداللهي افزود: همين مساله بيانگر اين است که ارتباط اين افراد با نيروهاي ناتو که در افغانستان حضور دارند نيز برقرار است و با حمايت و پشتيباني آنان يکسري عناصر فريب خورده را تجهيز مي کنند.
معاون وزير کشور با بيان اينکه هدف آنان ايجاد تفرقه بين شيعه و سني در استان سيستان و بلوچستان است، ادامه داد: در حقيقت اين افراد درصدد به نمايش گذاشتن ناامني در کشورمان هستند.
عبداللهي همچنين تاکيد کرد: برنامه ريزي هايي براي پيشگيري از اينگونه وقايع صورت گرفته است که البته اين اقدامات در گذشته هم بوده است. در حقيقت اين عمليات تروريستي هم لو رفت و آن فرد نتوانس

هیچ نظری موجود نیست: